На сучасному етапі розвитку суспільства, досить яскраво проявляється негативний вплив конфліктів на педагогічний колектив, та колектив дітей в якому працює педагог. Молоді вчителі, тренера та викладачі – що щойно стали випускниками закладів вищої освіти не завжди можуть ефективно, об’єктивно та конструктивно підійти до вирішення конфліктних ситуацій. Тому визначального значення набуває процес формування в майбутніх вчителів фізичної культури вміння швидко та безпомилково орієнтуватися, справлятися з конфліктними ситуаціями. Мета дослідження: теоретичний аналізі, синтез і конкретизація структурних компонентів процесу формування в майбутніх вчителів фізичної культури вміння вирішувати конфліктні ситуації. Для вирішення мети нами використовувалися такі методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення психолого-педагогічної та науково-методичної літератури. Результати дослідження. Конфлікт - це надзвичайно складне й суперечливе соціально-психологічне явище, до глибинних причин виникнення й розвитку якого вчені ще тільки приступають. При всіх плюсах і мінусах конфліктів вони є неминучими і, більше того, - найчастіше необхідними. Іноді конфлікт є єдино вірним способом розв’язання складної проблеми. Таким чином, конфлікт можна розглядати як процес крайнього загострення протиріч двох і більше сторін соціальної взаємодії, що супроводжується негативними емоціями. Це відкрите чи приховане протистояння між цими сторонами в результаті відстоювання ними взаємовиключних інтересів, цілей, позицій, суджень чи поглядів. При цьому кожна з конфліктуючих сторін вважає себе правою і рішуче вступає в боротьбу за свої інтереси. Конфлікти виникають через конфлікт інтересів і соціальних установок людей, їх потрібно вирішувати, тому що без цього неможливе нормальне функціонування соціальної групи, колективу. Висновки. Визначено та систематизовано компоненти конфліктологічної компетентності у два блоки: професійні характеристики та особистісні якості. Визначено, що позитивний вплив конфлікту на соціальне середовище полягає в тому, що він: інтенсифікує суспільне життя, висвітлює невирішені проблеми, актуалізує гуманістичні цінності, може сприяти створенню дружнього колективу.
At the present stage of development of society, the negative impact of conflicts on the teaching staff and the children's team in which the teacher works is quite evident. Young teachers, trainers and teachers who have just graduated from higher education institutions are not always able to effectively, objectively and constructively approach conflict resolution. Therefore, the process of forming in future teachers of physical culture the ability to quickly and accurately navigate, cope with conflict situations becomes crucial. The purpose of the study is theoretical analysis, synthesis and specification of structural components of the process of formation in future physical education teachers of the ability to resolve conflict situations. Materials and methods of research. To solve the goal we used the following research methods: theoretical analysis and generalization of psychological and pedagogical and scientific and methodological literature. Research results. Conflict is an extremely complex and controversial socio-psychological phenomenon, the root causes of which arise and develop scientists are just beginning. For all the pros and cons of conflict, they are inevitable and, moreover, often necessary. Sometimes conflict is the only sure way to solve a difficult problem. Thus, the conflict can be seen as a process of extreme aggravation of contradictions between two or more parties of social interaction, accompanied by negative emotions. It is an open or hidden confrontation between these parties as a result of their defense of mutually exclusive interests, goals, positions, judgments or views. At the same time, each of the conflicting parties considers itself right and resolutely enters into the struggle for their interests. Conflicts arise because of the conflict of interests and social attitudes of people, they need to be resolved, because without this the normal functioning of the social group, the team is impossible. Conclusions and prospects for further research. The components of conflictological competence are defined and systematized into two blocks: professional characteristics and personal qualities. It is determined that the positive impact of the conflict on the social environment is that it: intensifies public life, highlights unresolved issues, actualizes humanistic values, can contribute to the creation of a friendly team.