Мета. Проаналізувати дані науково-педагогічної літератури з питання формування еколого-валеологічної компетентності в процесі фізичного виховання студентів аграрних закладів вищої освіти. Методологія. Аналіз і узагальнення наукових досліджень з проблеми формування еколого-валеологічної компетентності; аналіз стандартів вищої освіти України галузі знань аграрні науки та продовольство, спеціальностей агрономія, ветеринарна медицина, технологія виробництва і переробки продукції тваринництва. Застосування методів спостереження і бесіди зі студентами, педагогічним колективом кафедри здоров’я та фізичної рекреації для виявлення складових, що забезпечують організацію аудиторної та позааудиторної роботи з фізичного виховання студентів аграрних закладів вищої освіти. Наукова новизна полягає в тому, що уточнено складові еколого-валеологічної компетентності, конкретизовано її цільову спрямованість, розглянуто завдання щодо дбайливого ставлення до навколишнього середовища у поєднанні із дотриманням принципів здоров’я-збереження; обґрунтовано важливість використання засобів фізичного виховання з метою оволодіння еколого-валеологічними знаннями, вміннями, відповідним культурним мисленням та поведінкою; згідно стандартів вищої освіти України визначено результати навчання дисципліни фізичне виховання, які мають забезпечити належний рівень сформованості еколого-валеологічної компетентності. Висновки. Проведений аналіз науково-педагогічної літератури показав, що формування еколого-валеологічної компетентності є важливою психолого-педагогічною проблемою, яка має вирішуватися з урахуванням усіх складових підготовки до майбутньої професійної діяльності. Тому потрібно приділити увагу визначенню компонентів готовності сформованості вищезазначеної компетентності, створенню відповідних умов для організації навчально-виховного процесу. У процесі викладання навчальної дисципліни фізичне виховання маємо враховувати специфіку аграрної галузі й зосередити зусилля на освоєнні студентами методів та засобів на еколого-валеологічних засадах.
Purpose. To analyze the data of scientific and pedagogical literature on formation of ecological and valeological competence in the process of physical education of students of agricultural higher education institutions. Methodology. Analyses and generalization of scientific researches of the issues of formation of ecological and valeological competence; analyses of standards of the higher education of Ukraine of the field of knowledge which is agricultural sciences and food, “Agronomy”, “Veterinary Medicine”, “Technology of production and processing of livestock products” specialties. Application of methods of supervision and conversation with students, pedagogical staff of Health and Physical Recreation Department to identify the components ensuring the organization of classroom and extra classroom work on physical education of students of agricultural higher education institutions. The academic novelty consists in the fact that the components of ecological and valeological competence are specified, its target is specified, the tasks of environmental friendliness in combination with observance of the principles of health protection are considered; presented arguments for the importance of using the means of physical education in order to master the ecological and valeological knowledge, skills, relevant cultural thinking and behavior; the results of teaching the discipline of physical education in accordance with the standards of higher education of Ukraine are determined, which should ensure the appropriate level of formation of ecological and valeological competence. Conclusions. The conducted analysis of scientific and pedagogical literature showed that the formation of ecological and valeological competence is an important psychological and pedagogical problem, which must be resolved taking into account all the components of preparation for future professional activity. That`s why it is necessary to pay attention to the definition of the components of readiness for the formation of the above competence, for the creation of appropriate conditions for the organization of the teaching and educational process. In the process of teaching the academic discipline named “Physical education”, we must take into account the specifics of the agricultural sector and focus on the development of students' methods and means on the ecological and valeological basis.