У статті подано обґрунтування процесу розкриття дієвих форм і напрямів підвищення рухової активності студентської молоді у період навчання у ЗВО. Розглянуто оздоровчі, розвивальні, виховні можливості чирлідингу для підвищення ефективності організації фізичного виховання студентів у ВНЗ із урахуванням статтю. Досліджено організацію занять чирлідингом у ВНЗ яка охоплювала як теоретичну, так і практичну складові і включала елементи хореографії, акробатики, гімнастики і танців. Підкреслено новизну що до використання чирлідингу як засобу фізичного виховання що дозволяє сформувати не лише основи акробатичної, гімнастичної, танцювальної підготовки і командні рухи. Доведено, що цьому сприяє запровадження в межах академічних занять з фізичного виховання у ЗВО із урахуванням статі, індивідуальних особливостей і матеріально-технічних можливостей популярних серед молоді фітнес-технологій, зокрема, чирлідингу. Розкрито основні завдання запровадження занять чирлідингом у вищій школі та окреслено найбільш дієві напрями їх реалізації. Сформульовано рекомендації щодо запровадження різних видів чирлідингу в межах виконання навчальної програми з фізичного виховання у ЗВО та позааудиторній роботі. Доведено здатність в комплексі вирішити низку оздоровчих, виховних, розвивальних завдань: підвищити мотивацію до занять фізичними вправами, оптимізувати рухову активність, виховання організованості, толерантності, комунікабельності, товариськості, організаторських здібностей, а також стійкого інтересу до здорового способу життя.
The article substantiates the process of revealing effective forms and directions of increasing motor activity of student youth during their studies at the university. Health-improving, developmental, educational opportunities of cheerleading for increase of efficiency of the organization of physical education of students in high school considering article are considered. The organization of cheerleading classes at the university was studied, which covered both theoretical and practical components and included elements of choreography, acrobatics, gymnastics and dance. The novelty of the use of cheerleading as a means of physical education is emphasized, which allows to form not only the basics of acrobatic, gymnastic, dance training and team movements. It is proved that this is facilitated by the introduction of academic physical education in universities, considering gender, individual characteristics and material and technical capabilities of fitness technologies popular among young people. The main tasks of the introduction of cheerleading classes in higher education are revealed and the most effective directions of their implementation are outlined. Recommendations for the introduction of various types of cheerleading in the implementation of the curriculum for physical education in higher education and extracurricular activities. The ability to solve a few tasks has been proved: to increase motivation to exercise, optimize physical activity, education of organization, tolerance, sociability, as well as a lasting interest in a healthy lifestyle.