Аналіз психолого-педагогічної літератури і практичної діяльності дали змогу стверджувати, що на сучасному етапі модернізації освітньої сфери проблема професійної підготовки майбутнього вчителя до різних видів діяльності є залишається досить актуальною. У статті проведений аналіз наукової літератури, що розкриває різні підходи до змістовного наповнення поняття “педагогічні умови”. Мета дослідження – обґрунтувати та експериментально перевірити педагогічні умови ефективної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури до формування морально-вольових якостей в учнів старшого шкільного віку. Наукова новизна уперше обґрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови підготовки майбутнього вчителя фізичної культури до формування морально-вольових якостей у старшокласників, що виокремлюють нове особистісно орієнтоване та соціально значуще спрямування професійної підготовки. Виокремлено та теоретично обґрунтовано педагогічні умови підготовки майбутнього учителя фізичної культури до формування морально-вольових якостей у старшокласників у відповідності із закономірностями та специфікою функціонування навчального процесу студентів факультету фізичного виховання: спрямування професійної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури на посилення позитивної мотивації до формування морально-вольових якостей в учнів старшої школи; реалізація міжпредметних зв’язків у процесі викладання дисциплін циклу фундаментальної, професійної та практичної підготовки; забезпечення постійного самоаналізу, самоконтролю та самокорекції у процесі підготовки майбутнього вчителя фізичної культури до формування морально-вольових якостей учнів старшої школи під час проходження педагогічної практики. Наведено конкретні шляхи реалізації запропонованих педагогічних умов через певні форми, методи та підходи в організації навчальних занять, позааудиторної діяльності, самостійної роботи та педагогічної практики студентів. Виявлено, що основними завданнями підготовки майбутніх учителів фізичної культури є інтерес, практична спрямованість на вирішення проблем формування морально-вольових якостей учнів старшої школи, озброєння майбутніх учителів фізичної культури системою знань про морально-вольові якості; методи та засоби, за допомогою яких розвиваються ці якості; формування системи умінь і навичок практичної діяльності.
The analysis psychological-pedagogical literature and practice has allowed to say that at the present stage of modernization of the educational sphere the problem of professional training of future teachers to the various activities is very important. In the article the conducted analysis of scientific literature which exposes the different going near the rich in content filling of concept pedagogical conditions. The purpose of the research is to substantiate and experimentally test the pedagogical conditions of effective preparation of the future teacher of physical education for the formation of moral and volitional qualities of senior pupils. The scientific novelty of the research is the following: pedagogical conditions of the preparation of the future physical education teacher for the formation of moral and volitional qualities of senior pupils are substantiated and experimentally tested for the first time, distinguishing a new personality-oriented and socially significant direction of professional training. The pedagogical conditions of preparation of the future teacher of physical education for the specified activity according to the specifics of functioning in the educational process of students of physical education department are allocated and theoretically substantiated. It included the direction of professional training of the future teacher of physical education on strengthening some positive motivation for the formation of moral and volitional qualities of senior pupils; implementation of interdisciplinary links in the process of teaching disciplines of the cycle of fundamental, professional and practical training; providing constant self-analysis, self-control and self-correction in the process of preparing the future physical education teacher for the formation of moral and volitional qualities of senior pupils during the teaching practice. It is discovered that the basic tasks of preparation of future teachers of physical culture is interest, practical orientation on the decision of forming problems moral and volitional qualities of students of senior school, armament of future teachers of physical culture, by the system of knowledges about morally volitional qualities; methods and facilities which these qualities develop by; forming of the system of abilities and skills of practical activity.