Підтримання високого рівня працездатності, успішна адаптація до умов навчання у ЗВО залежить від стану здоров’я людини. Найголовніший шлях – це формування здорового способу життя, який передбачає дотримання певних правил, спрямованих на підтримку і розвиток високого рівня життєдіяльності. Основною умовою, а також складовою особистого інтересу сучасної людини є здоров’я, бо повна або часткова відсутність здоров’я є перешкодою до здійснення мрій і життєвих планів людини. Проблема здоров’я людини, особливо молодої, набула нового осмислення за останні роки. Якщо раніше переважно медико-біологічні, або санітарно-гігієнічні фактори вважалися вирішальними, то сьогодні змінилося саме ставлення до поняття здоров’я. Доведено, що здоров’я людини – це цілісне, системне явище, природа якого обумовлена як природними соціальними зовнішніми чинниками, так і внутрішніми, такими, що визначають психологічне ставлення людини до себе і до тих обставин, у яких вона реалізує власне життя. Перевага формування відповідного ставлення до здоров’я у студентської молоді визначається тим, що це один із найважливіших факторів у створенні здорового майбутнього країни. У Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті одним із найголовніших завдань визначено “навчання людини відповідального ставлення до власного здоров’я і здоров’я інших як до найвищої суспільної й індивідуальної цінності”. Змінити ставлення студента до власного здоров’я і особистого способу життя можливо за умови розуміння ним цих цінностей, надання пріоритетності збереженню фізичного та психічного здоров’я через освіту. Тому соціальне виховання стає затребуваним на різних рівнях суспільного життя. Саме соціальне виховання може ефективно впливати на формування у молодого покоління духовних цінностей та ідеалів, індивідуального і суспільного світогляду, поведінкових стереотипів і конкретних вчинків. Мета дослідження. Дослідження ролі, яку відіграє культурно-дозвільна діяльність у формуванні здорового способу життя студентської молоді з позиції соціального виховання. Методологія. Для досягнення поставленої мети були використані такі теоретичні методи, як порівняльний теоретичний аналіз психолого-педагогічної, філософської, культурологічної та соціологічної літератури; застосовані статистичні методи; математична та статистична обробка отриманих результатів, їх системний та якісний аналіз. Наукова новизна. Підтверджені дані про необхідність застосування культурно-дозвільної діяльності у формуванні здорового способу життя студентської молоді. Висновки. Ефективне використання виховного потенціалу культурно-дозвіллєвої діяльності в системі виховання є однією із умов формування здорового способу життя молоді. Молода людина повинна розуміти, що здоровий спосіб життя – це такий стиль існування, при якому через застосування певних методів впливу на організм і його оточення, рівень життєздатності організму стає оптимальним.
Supporting high level of workabilities as well as successful adaptation to the conditions of learning at higher educational establishment depend on a state of a person’s health. The most important method is forming health mode of life which foresees following certain rules; these rules are directed to supporting and a development of high level of life activities. The main condition as well as the constituent element of a person interest of a modern human is the health because a part absence of health is a hindrance for realization of dreams of a person. A question of a person’s health namely young person has the important meaning. The medical and biological or hygiene factors are important as well as we change our relation to our health. It is proved that a person’s health is the whole systematic phenomenon; nature of this phenomenon is conditioned both natural external factors and internal factors which determine psychological relation of person to himself or to herself as well as to environment where this person realizes own life. The advantage of forming adequate relation to a student’s health is determined that fact that it is the one of the most important factors at creating healthy generation. The National Directive of education development of Ukraine determines “…learning person of responsible relation to own health and health of other persons as the highest social and individual value”. It is possible to change a relation of student to own health when understanding this student the values as well as priorities of saving physical and psychological health with the help of education. That’s why the social bringing up is the important element on various levels of social life. The social bringing up can effectively form for young generation mental values and ideals as well as individual vision of a world together with behavioral stereotypes and certain actions. Supporting high level of workabilities as well as successful adaptation to the conditions of learning at higher educational establishment depend on a state of a person’s health. The most important method is forming health mode of life which foresees following certain rules; these rules are directed to supporting and a development of high level of life activities. Article’s purpose. The investigation of the role which cultural and leisure activities has at forming health mode of life of student’s youth concerning to social education. Methodology. For reaching the aim such theoretical methods are used: a comparative theoretical analysis of psychological and pedagogical literature, philosophy one, cultural one, social one; the statistic methods are applied as well as mathematical and statistical processing of gained results and their needed analysis. Scientific novelty. The data about the necessity of using cultural and leisure activities at forming health mode of life of student’s youth are confirmed. Conclusions. The effective application of educational potential of cultural and leisure activities is the one of the conditions of forming health mode of life of a youth. A young person has to understand that health mode of life is the such style of existing at which with the help using certain methods a level of health of an organism will have optimal value.