У статті обґрунтовано необхідність урахування специфічних особливостей обраного виду фізичних вправ (на прикладі баскетболу) під час організації педагогічного контролю в умовах секційних занять з фізичного виховання студентів на основі обліку стану та динаміки показників фізичного розвитку і підготовленості тих, хто займається. Показано, що для реалізації завдання об’єктивного оцінювання навчальних досягнень у процесі фізичного виховання здобувачів вищої освіти необхідно мати чіткі уявлення про природу і характер взаємозв’язку між антропометричними даними, рівнем функціональних можливостей, властивостями нервової системи, руховими параметрами тих, хто займається, з успішністю засвоєння техніки баскетболу. Метою дослідження є вивчення зв᾿язку успішності навчання баскетболу з морфофункціональними та руховими показниками розвитку організму студентів. Методологія дослідження полягає у вивченні сучасних наукових даних та педагогічного досвіду для обґрунтування поставленої проблеми, кореляційного аналізу для вивчення впливу індивідуальних особливостей розвитку студентів на рівень засвоєння техніки баскетболу. Підтверджено наявність зв’язку успішності навчання баскетболу студентів із різними показниками розвитку їх організму, з’ясовано характер і ступінь залежності успішного засвоєння технічних прийомів із руховими, психофізіологічними та антропометричними характеристиками організму. Визначено основу для індивідуалізації оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти в умовах секційних занять з баскетболу, підґрунтя для розробки індивідуально можливих норм технічної підготовленості.
The article substantiates the need to take into account the specific features of the chosen type of exercise (on the example of basketball) during the organization of pedagogical control in the conditions of sectional classes on physical education of students based on the state and dynamics of physical development and training of those involved. It is shown that to implement the task of objective assessment of educational achievements in the process of physical education of higher education it is necessary to have a clear idea of the nature and nature of the relationship between anthropometric data, level of functionality, nervous system properties, motor parameters. the success of mastering the technique of basketball. The aim of the study is to study the relationship between the success of basketball training with morphofunctional and motor indicators of student body development. The research methodology consists in the study of modern scientific data and pedagogical experience to substantiate the problem, correlation analysis to study the impact of individual characteristics of student development on the level of mastering the technique of basketball. The connection between the success of students' basketball training and various indicators of their body development has been confirmed, the nature and degree of dependence of successful mastering of technical techniques with motor, psychophysiological and anthropometric characteristics of the body have been clarified. The basis for individualization of assessment of academic achievements of higher education seekers in the conditions of sectional basketball lessons, the basis for the development of individually possible norms of technical readiness are determined.