У статті розглянуто сучасні підходи до забезпечення якості фізкультурної освіти. Автори акцентують увагу на тому, що якісна вища освіта є головним чинником успіху, а науково-педагогічний працівник закладу вищої освіти є одночасно і об’єктом, і провідником позитивних змін у навчанні майбутніх фахівців фізкультурного-спортивного профілю. Забезпечення якості вищої фізкультурної освіти характеризує: гнучкість, адаптивність, модульність, економічна ефективність, орієнтація на споживача та врахування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. Охарактеризовані принципи Європейської системи забезпечення якості освіти, які базуються на європейських стандартах і рекомендаціях (ESG). Відзначено, що в умовах сьогодення однією із найважливіших умов інноваційного розвитку українського суспільства є реалізація комплексу інструментів систем внутрішнього та зовнішнього забезпечення якості вищої освіти відповідно до стандартів і рекомендацій Європейського простору вищої освіти, як основи для інтеграції національної системи забезпечення якості вищої освіти в європейську систему оцінювання результатів навчання здобувачів вищої освіти. Автори статті наголошують на тому, що формування конкурентоздатного фахівця фізкультурно-спортивного профілю неможливе без якісної фізкультурної освіти. Розкрито чинники, які сприяють підвищенню ефективності системи забезпечення якості вищої освіти. Виокремлено етапи забезпечення якості освіти на підставі нормативних документів Європейського центру з розвитку професійної освіти. У трактуванні авторів статті забезпечення якості фізкультурної освіти, є сукупністю процедур і діяльності, що мають за мету гарантування та покращення ефективності надання освітніх послуг, які передбачають формування спеціальних компетентностей, навчання фізичних вправ, розвиток фізичних здібностей та виховання морально-вольових якостей особистості, які формуватимуть особистісний та професійний розвиток фахівця фізкультурно-спортивного профілю, що відповідають вимогам держави та зацікавлених сторін (стейкхолдерів).
The article deals with modern approaches to assurance of physical-culture education. The authoirs focus on the fact that quality higher education is a chief factor of success with teaching personnel of an establishment of higher education being at the same time an object and conductor of positive changes in training of future specialists of physical-culture and sports profile. Quality assurance for physical-culture education characterizes flexibility, adaptivity, modularity, economic efficiency, orientation on consumer, and taking into account information and communication technologies. The principles of European system of education quality assurance, which are based on European standards and recommendations (ESG) have been characterized. It has been noted that under present-day conditions, one of the most important conditions for innovation development of Ukrainian society is realization of a complex of tool of the system of internal and external higher education quality assyrance in accordance with the standards and recommendations of European higher education area as a basis for integration of national system of higher education quality assurance into the European system of academic performance assessment in higher education. The authors emphasize that formation of a competitive specialist of physical-culture and sports profile is impossible without quality physical-culture education. Factors that promote increased efficiency of the system of higher education quality assurance have been revealed. Stages of education quality assurance have been singled out on the basis of regulatory documents of European Center for professional education development. The authors interpret quality assurance for physical-culture education as a totality of procedures and activities the aim of which is to assure and improve effectiveness of educational services, which envisage formation of special competences, teaching physical exercises, development of physical capabilities and fostering personal moral and willpower qualities that will form personal and professional development of a specialist of physical-culture and sports profile, which meet the requirement of state and parties interested (stakeholders).