Прагнення підвищити рівень фізичного виховання учнів молодших класів знайшло своє відображення у шкільній реформі. Проте, у сучасних умовах змішаного та дистанційного навчання, головна роль у вирішенні проблеми забезпечення необхідної фізичної активності учнів, належить сім’ї. Метою дослідження передбачено визначення мотиваційної спрямованості батьків учнів молодших класів у організації фізичного виховання дітей в сім’ї в умовах карантинних обмежень. Методологія дослідження. Проведене анкетування батьків дало змогу встановити, що майже всі батьки й діти мотивовані займатися фізичними вправами, проте заняття проводяться не систематично, а в деяких сім’ях взагалі не проводяться. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні мотиваційно-осмисленого ставлення батьків до організації фізичного виховання молодших школярів в умовах сім’ї у період карантинних обмежень з метою збереження та зміцнення здоров’я, профілактики захворювань, оптимізації фізичної активності, загартування організму. Висновки. Дані анкетування батьків дозволили констатувати усвідомлення необхідності організації тих форм організації занять фізичними вправами, яким віддають перевагу діти. Результати дослідження мотивації батьків, щодо занять їхніх дітей фізичними вправами удома, показали, що основна частина батьків спонукають дітей займатися фізичними вправами з оздоровчою метою; мета іншої частини батьків спрямована на розвиток у дітей рухових якостей і досягнення високих результатів у спорті; значна кількість батьків вважають, що фізичні вправи необхідні для всебічного розвитку дитини. Основною проблемою спільних занять з дітьми, батьки вважають недостатнє володіння методикою та технікою виконання фізичних вправ, дозування навантаження, здійснення контролю. Враховуючи отримані результати, доведено необхідність проведення систематичної просвітницької роботи серед батьків з питань фізичного виховання, методичних розробок та рекомендацій щодо занять з дітьми в умовах карантинних обмежень.
The desire to increase the level of junior schoolchildrens’ physical education was reflected in school reform. However, in today's online and distance learning conditions, the main role in solving the problem of ensuring the necessary physical activity of pupils belongs to the family. The aim of the study is to determine the motivational orientation of junior schoolchildrens’ parents in the organization of children physical education within the family during quarantine restrictions. Research methodology. Questionnaire of parents found that almost all parents and children are motivated to exercise, but classes are not conducted systematically, and in some families are not provided at all. Motivation of parents to organize junior schoolchildrens’ physical education at home during the quarantine restrictions was determined, namely: health, sports and general development orientation. The scientific novelty of the study is to determine the motivational and meaningful attitude of parents to the organization of junior schoolchildrens’ physical education in the family during quarantine restrictions in order to maintain and promote health, disease prevention, optimize physical activity, harden the body. Conclusions. The data of questionnaire showed the parents awareness of the need to organize those organization forms of physical exercises, which are preferred by children. The study results of parents' motivation for their children to exercise at home showed that the majority of parents encourage children to exercise for health purposes; the goal of the rest of other parents is aimed at the development of children's motor skills and achieving high results in sports; a significant number of parents believe that exercise is necessary for general development of the child. Parents believe the lack of mastering the technique of exercise, dosing, exercise, control are the main problems of joint activities with children. Based on the investigation results, the need for systematic educational work among parents concerning physical education, methodological developments and recommendations for classes with children in quarantine restrictions was approved.