У статті показано, що фізична культура і спорт в сучасному суспільстві займають важливе місце в духовному, інтелектуальному і фізичному вихованні молодого покоління. Формування спеціальних управлінських компетентностей здобувачів закладів вищої освіти у сфері фізичної культури і спорту є наразі досить актуальним і потребує свого вирішення. Дисципліна «Управління сферою фізичної культури і спорту» є однією з обов’язкових компонент освітньо-професійної програми «Середня освіта (Фізична культура)» спеціальності 014 Середня освіта у фізкультурних закладах вищої освіти четвертого рівня акредитації. Метою статті є обґрунтування технології і особливостей формування спеціальних компетентностей у здобувачів закладів вищої освіти в процесі вивчення управління в сфері фізичної культури і спорту в майбутній професійній діяльності. Доведено, що професійна підготовка майбутніх вчителів фізичної культури у закладах вищої освіти зобов’язана сформувати професійну компетентність випускників, що дасть їм змогу після завершення освітньої програми успішно реалізувати отримані знання та професійні навички в педагогічній діяльності та наданні послуг у сфері фізичної культури і спорту різних верств населення. Серед спеціальних компетентностей, які мають сформуватися у процесі вивчення основної освітньої компоненти «Управління у сфері фізичної культури і спорту» є: здатність використовувати діяльнісний підхід у фізичному вихованні різних верств населення; здатність застосовувати сучасні психолого-педагогічні методи й освітні технології у сфері фізичної культури і спорту; здатність застосовувати сучасні методики і технології оптимізації процесу фізичного виховання в закладах освіти; здатність аналізувати рівень знань, умінь і навичок з метою удосконалення освітнього процесу та спортивної діяльності; здатність планувати, організовувати та проводити фізкультурно-оздоровчу і спортивно-масову роботу в освітніх закладах; здатність здійснювати контроль та оцінювання якості освітнього процесу, організаційно-управлінської та спортивної діяльності; здатність до самоосвіти та самовдосконалення у сфері фізичної культури і спорту.
The article shows that physical culture and sport occupy an important place in the spiritual, intellectual, and physical education of the younger generation in modern society. The formation of special managerial competencies in the field of physical culture and sport of the higher education institution students is currently quite relevant and should be addressed. The discipline "Physical Culture and Sport Management" is one of the compulsory components of the professional educational program "Secondary Education (Physical Culture)" of the Program of Study "014 Secondary Education" in the physical education institutions of higher education of the fourth level of accreditation. The aim of the article is to substantiate the technology and features of forming special competencies of the higher education institution students during the study of physical culture and sport management for future professional activities. It has been proved that the professional training of future physical education teachers in higher education institutions must form the professional competence of graduates, which will make it possible for them to successfully implement the acquired knowledge and professional skills in teaching activities and providing services in the field of physical culture and sport for different segments of the population. Among the special competencies that should be formed in the process of studying the main educational component of the discipline "Physical Culture and Sport Management" are the ability to use the activity approach in physical education of different segments of the population; the ability to apply modern psychological and pedagogical methods and educational technologies in the field of physical culture and sport; the ability to apply modern methods and technologies to optimize the process of physical education in educational institutions; the ability to analyze the level of knowledge, skills, and abilities in order to improve the educational process and sports activities; the ability to plan, organize and conduct health-improving fitness and mass participation sporting activities in educational institutions; the ability to control and evaluate the quality of the educational process, organizational, managerial, and sports activities; the ability to self-education and self-improvement in the field of physical culture and sport.