Мета роботи: визначити сучасні підходи до формування культури рухів в учениць основної школи на уроках фізичної культури, враховуючи порушення постави. Методологія: аналіз і узагальнення методологічної, психолого-педагогічної та навчально-методичної літератури, що дали можливість вивчити сучасні підходи до формування культури рухів учениць з порушеннями постави на уроках фізичної культури, систематизувати та узагальнити інформацію про досліджуваний об’єкт. Наукова новизна: розглянуто трактування фахівцями культури рухів та її складових у спеціальних джерелах, визначено її роль у загальній системі цінностей особистості дівчат закладів загальної середньої освіти, які мають порушення опорно-рухового апарату. Виявлено низку найбільш значущих для них мотивів на заняттях фізичною культурою. У результаті дослідження визначено основні компоненти формування культури рухів. Висновки: таким чином, в ході дослідження встановлено, що культура рухів є важливою складовою загальної культури особистості, а її формування – невід'ємним компонентом виховання інтелігентної людини та найбільш привабливим мотивом для занять фізичною культурою учениць з порушеннями постави. Крім того, культура рухів – це показник виконавської майстерності, а її основними компонентами є: зовнішній вигляд і манера триматися, пластичність, амплітуда рухів, чистота виконання, узгодженість рухів різними частинами тіла, гармонійність поєднання рухів з музикою та їх виразність. У формуванні культури рухів найбільш ефективними вважаються гімнастичні засоби: художня гімнастика, спортивна гімнастика, спортивна аеробіка, ритмічна гімнастика та методичні прийоми, що потребують творчого, неординарного підходу і при цьому, врахування особливостей порушень постави.
Purpose: to identify modern approaches to the formation of movement culture in primary school students in physical education lessons, taking into account posture disorders. Methodology: analysis and generalization of methodological, psychological-pedagogical and educational-methodical literature, which gave the opportunity to study modern approaches to the formation of culture of movements of students with postural disorders in physical education lessons, systematize and summarize information about the object. Scientific novelty: the article considers the interpretation of movement culture and its components in special literature, as well as determines its role in the general system of personality values of girls in secondary schools who have disorders of the musculoskeletal system. A number of the most important motives for them in physical education classes have been identified. As a result of research the basic components of formation of culture of movements are defined. Conclusions: thus, the study found that the culture of movement is an important component of the overall culture of the individual, and its formation - an integral component of education of an intelligent person and the most attractive motive for physical education of students with postural disorders. In addition, the culture of movement is an indicator of performing skills, and its main components are: appearance and mannerisms, plasticity, range of motion, purity of performance, coordination of movements with different parts of the body, harmony of movements with music and their expressiveness. Gymnastic means are considered to be the most effective in the formation of the culture of movements: rhythmic gymnastics, gymnastics, sports aerobics, rhythmic gymnastics and methodological techniques that require a creative, extraordinary approach and taking into account the peculiarities of posture disorders.