У статті вказано на необхідність розвитку рухової активності студентів засобами спортивних ігор в освітньому середовищі університету, яка стає дедалі більш важливою як наукова проблема. Акцентовано увагу на тому, що провідним національним соціально-економічним пріоритетом XXI століття має стати розвиток оновленої моделі вищої освіти у напрямку оздоровчих занять фізичними вправами, оскільки майбутні фахівці з вищою освітою повинні мати належний рівень фізичного розвитку та здоров’я. Мета статті: охарактеризувати особливості розвитку рухової активності студентів засобами спортивних ігор в освітньому середовищі університету. Підкреслено, що за останні роки у закладах вищої освіти відбулося значне скорочення обсягу навчальних годин з дисципліни «Фізичне виховання», що призвело до зниження ролі фізичної культури у формуванні особистості сучасного фахівця, зменшення рухової активності студентів та погіршення стану їх здоров’я. Аналіз наукової літератури, проведений авторами, свідчить про те, що потребують модернізації сучасні принципи фізичного виховання та дидактичні завдання дисципліни «Фізичне виховання» через трансформацію змісту навчальної програми та науково-методичного, організаційного, матеріально-технічного механізмів її забезпечення, підвищення ефективності поза аудиторних занять фізичною культурою та спортом. Досліджено стан рухової активності студентської молоді та оптимальні тижневі обсяги рухової активності студентів в освітньому середовищі. З’ясовано, що майже половина опитаних студентів мають не достатній тижневий обсяг рухової активності, і тільки п’ята частина студентів зазначили свій тижневий обсяг рухової активності достатній. Оптимальні тижневі обсяги організованої рухової активності для третини опитаних студентів є заняття фізичними вправами від 6-12 год. упродовж тижня, і тільки четверта частина опитаних студентів вказали на оптимальний обсяг рухової активності 2 год. на тиждень.
The article points out the need to develop students’ motor activity by means of sports games in the educational environment of the university, which is becoming increasingly important as a scientific issue. Emphasis is placed on the fact that the leading national socio-economic priority of the 21st century should be the development of an updated model of higher education in the field of health exercises, as future professionals with higher education must have the appropriate level of physical development and health. The purpose of the article is to characterize the peculiarities of the students’ motor activity development by means of sports games in the educational environment of the university. It is emphasized that in recent years at higher educational establishments, there has been a significant reduction in the number of teaching hours in the discipline "Physical Education," which has reduced the role of physical culture in modern professionals’ personality formation, reducing physical activity and deteriorating their health. The analysis of the scientific literature by the authors shows that modern principles of physical education and didactic tasks of the discipline "Physical Education" need to be modernized through the transformation of curriculum content and scientific-methodical, organizational, logistical mechanisms of its provision, efficiency of extra classes of physical education and sports. The state of students’ motor activity and necessary weekly volumes of motor activity in the educational environment are researched. It is clarified that almost half of the surveyed students did not have enough weekly physical activity, and only one-fifth of the students indicated that their weekly physical activity was sufficient. The necessary weekly volumes of organized physical activity for a third of the surveyed students are physical exercises from 6-12 hours during the week, and only a quarter of the surveyed students indicated the optimal amount of physical activity of 2 hours per week.