Рухливі ігри та забави є не тільки об’єктом повсякденної діяльності в дитячому віці, а й предметом їх культурного розвитку, який має самостійну цінність, естетичний аспект і духовне збагачення. Впровадження в навчальний процес учнів народних рухливих ігор та забав сприяє вивченню культурних надбань народу, формує уяву про навколишній світ, плекає паростки патріотизму. Традиція – це те, що передається від покоління до покоління, як загальноприйняте, загальнообов’язкове, перевірене минулим досвідом, визнаним необхідним для забезпечення подальшого існування людини, спільноти, держави, суспільства. Її метою є закріплення й відтворення в нових поколіннях способів життєдіяльності, мислення і поведінки. Традиції завжди були запорукою існування міцної родини. Родинні традиції згуртовують сім’ю, адже в них закодовано найважливіші психологічні й етнічні аспекти: зерна розумного, доброго, вічного, засвоюючи як,і ще в дитинстві, людина формує правила поведінки дорослого життя та світогляду. Сімейні традиції, які засновані на національних, зазвичай передавалися наступному поколінню в ігровій діяльності. Активна рухова діяльність ігрового характеру, позитивні емоції підсилюють усі фізіологічні й психологічні процеси в організмі, поліпшують роботу всіх органів і систем. Використання народних рухливих ігор та забав в освітньому середовищі покликане формувати здорову, всебічно розвинену особистість з високим інтелектом, моральністю та культурою, яка має творчо мислити, ініціативно діяти, сприяти соціально-економічному розвитку держави в якій вона проживає. Народні рухливі ігри та забави сприяють вихованню наймолодших громадян України на національному ґрунті, мають вагомий вплив на особистість школярів та служать основою для формування духовного світогляду дитини. Рухливі ігри та забави є одним з важливих засобів формування у дітей відповідального ставлення до власного здоров’я, інтересів держави та захисту її суверенітету. У статті теоретично обґрунтовано використання народних рухливих ігор та забав в освітньому процесі в дитячому, підлітковому та юнацькому віці з метою формування знань про народні звичаї та традиції, національно-патріотичного виховання молоді, розвитку в них рухових якостей та морально-вольових здібностей.
Folk moving games and fun are not only the object of daily activities in childhood, but also the subject of their cultural development, which has an independent value, aesthetic aspect and spiritual enrichment.The introduction of folk moving games and fun into the educational process of students contributes to the study of the cultural heritage of the people, forms an idea of the world around, cherishes the germs of patriotism.Tradition is something that is passed down from generation to generation as generally accepted, obligatory, verified by past experience, recognized as necessary to ensure the continued existence of a person, community, state, society. Its purpose is to consolidate and reproduce new generations of ways of life, thinking and behavior. Traditions have always been the key to the existence of a strong family. Family traditions unite the family, because they encode the most important psychological and ethnic aspects: the grains of the reasonable, kind, eternal, assimilating as in childhood, a person forms the rules of adult life and worldview. Family traditions based on national traditions were usually passed on to the next generation through play activities. Active motor activity of a playful nature, positive emotions enhance all physiological and psychological processes in the body, improve the functioning of all organs and systems. The use of folk moving games and fun in the educational environment is designed to form a healthy, comprehensively developed personality with high intelligence, morality and culture, which must think creatively, act proactively, and contribute to the socio-economic development of the state in which it lives. Folk moving games and fun contribute to the education of the youngest citizens of Ukraine on a national basis, have a great influence on the personality of schoolchildren and serve as the basis for the formation of a child's spiritual worldview. . Folk moving games and fun are one of the important means of shaping children's responsible attitude to their own health, the interests of the state and the protection of its sovereignty. The article theoretically substantiates the use folk moving games and fun in the educational process in childhood, adolescence and youth in order to form knowledge about folk customs and traditions, the national-patriotic education of young people, the development of their motor qualities and moral and volitional abilities.