Дисертаційна робота є теоретико-експериментальним дослідженням проблеми інформаційного забезпечення впровадження освітніх інновацій у систему підвищення кваліфікації педагогічних працівників. На основі аналізу теоретичних джерел та практичного досвіду інформаційного забезпечення впровадження освітніх інновацій в ІППО визначено умови і конкретизовано етапи впровадження освітніх інновацій в ІППО; класифіковано види інформаційних джерел і ресурсів; науково обґрунтовано структуру і зміст моделі інформаційного забезпечення впровадження освітніх інновацій у систему підвищення кваліфікації педагогічних працівників, сформульовано принципи її функціонування. Структурними компонентами моделі визначено концептуально-теоретичний, змістовий, організаційно-педагогічний і технологічний.
The thesis is a theoretical and experimental research of information support the implementation of educational innovations in system training teachers. On the basis of theoretical sources of information and practical experience of implementing educational innovations in service Teacher Training The terms and clarifies the stages of implementing educational innovations in service Teacher Training; classified types of information sources and resources, scientific content and the structure model of information support the implementation of educational innovations in service Teacher Training, and the principles of operation. Structural components of the model is conceptual and theoretical, semantic, organizational, pedagogical and technological. In the training process implemented service Teacher Training course "Information support implementation of educational innovations, which helped prepare teachers to use models with information. Experimental testing of the developed model proved its efficiency and expediency in the application service Teacher Training.