Дисертація присвячена проблемі вивчення та корекції порушень лексичної сторони мовлення в дітей молодшого шкільного віку із ЗПР. Використання психолінгвістичного підходу до вивчення лексичної сторони мовлення, співвідношення лексичного й психологічного значення слова та діяльності засвоєння і використання лексичних одиниць в актах мовленнєвої комунікації дало змогу здійснити вивчення закономірностей розвитку та психологічних механізмів формування лексичної сторони мовлення при нормальному й порушеному (при ЗПР) онтогенезі. Із названих позицій проведено порівняльне експериментальне дослідження рівня сформованості лексичної сторони мовлення в дітей молодшого шкільного віку із ЗПР та з нормальним розумовим та мовленнєвим розвитком. На цій основі розроблено зміст і методику корекційно-розвивального навчання для молодших школярів із ЗПР, що
передбачає вдосконалення та розвиток діяльності засвоєння та використання ними лексичних одиниць мови.
The dissertation is covered the problem of studding and overcoming of children’s with learning disability lexical side of speech disturbances. In this dissertation author demonstrated using of psychological approach to studding of lexical side of speech, of lexical and psychological meaning correlation, of lexical component of speech performance and language competence. This made it possible to research regularities of
children’s with normal and disturbed (children with learning disability) speech development
ontogenesis. The author carried out comparative research of elementary school children’s with normal and disturbed mental and speech development lexical side of speech condition. On this base the curriculum and technique of special educational work for children with learning disability was created. This work proposes improvement and development of lexical component of speech performance and language competence.