Дисертаційне дослідження присвячено актуальній психологопедагогічній проблемі формування комунікативної компетентності сліпоглухих дітей. У дослідженні проаналізовано науково-методичні та соціально-психологічні аспекти формування комунікативних компетенцій та засобів спілкування, що закладають основу комунікативної компетентності, в умовах комбінованого порушення слуху та зору. В результаті аналізу американської спеціальної літератури було виділено основоположні принципи формування комунікативної компетентності сліпоглухих дітей. Порівняльний аналіз вітчизняної та зарубіжної літератури з даної проблеми дозволив визначити ряд базових комунікативних компетенцій, що сприяють успішному формуванню мовленнєвих компетенцій і комунікативної компетентності в цілому.
Dissertation research is made on psychological and educational problem of development of communication competence of deaf-blind children. The research presents detailed analysis of scientific and methodological aspects of communication skills and means development, which form foundation for development of communication competence under conditions of combined hearing and vision loss. Detailed analysis of American and national specialised resources allowed to select basic communication skills, which are critical for development of language competences and communication competence as a whole.