У дисертації визначено теоретичні підходи до вивчення чинників збереження здоров’я молодших школярів, обґрунтовано критерії психологічного здоров’я учнів початкової школи (наявність чи відсутність хронічних захворювань, емоційних переживань негативної модальності, пов’язаних зі школою чи з сімейною ситуацією) та визначені рівні їх здоров’я: високий, середній, низький. Запропоновано структурну модель комплексної програми профілактики, збереження та зміцнення здоров’я дітей молодшого шкільного віку, на основі якої обґрунтовано, розроблено та апробовано комплексну програму "Психологічного супроводу збереження здоров’я молодших школярів". Результати апробації авторської програми засвідчили ефективність та доцільність її використання у навчально-виховному процесі початкової школи.
In the dissertation the theoretical approaches to the study of the factors preservation of health younger pupils, reasonable criteria for psychological health of of primary school pupils (presence or absence of chronic diseases, negative emotional experiences of modality associated with the school or family situation) and levels of health: high, medium, low. A structural model of a comprehensive program of prevention, health promotion and conservation of primary school children on which substantiated developed and tested a comprehensive program of "psychological support for preservation of health younger pupils." The results of testing the author's program showed the effectiveness and appropriateness of its use in the educational process in primary school.