У статті представлено результати впровадження в навчально-тренувальний процес оптимального розподілу навантажень, згідно авторської концепції, для жіночих та чоловічих акробатичних пар в цілому та з урахуванням їх амплуа. В дослідженнях брали участь спортсмени, представники жіночої (n=49) та чоловічої парної акробатики (n=58), віком від 12 до 23 років. Рівень спортивної майстерності акробатів – новачки, субеліта та елітні атлети. У традиційній системі підготовки, дослідження обсягів тренувальних навантажень жіночих та чоловічих акробатичних пар, виявили невідповідність між навантаженнями, що заплановані та тими, що фактично виконуються. Тренувальні навантаження централізованих зборів, змагальних мікроциклів, а також різнорідні показники ступеню та специфічності стомлення, слугували основою для розробки моделей навантажень (авторської концепції) на етапах багаторічного вдосконалення. У акробаток жіночих пар, амплуа ті, що в горі/ті, що внизу, середньостатистичні показники за кількістю елементів, за роками багаторічної підготовки, розподілено таким чином (М±SD): навчально-тренувальні групи (НТГ) 1-2-й рр. – 310,65±25,12/345,34±29,16; НТГ 3-5-й рр. – 370,75±28,37/400,96±31,48; ГСВ 1-й рік (групи спортивного вдосконалення) –
410,94±26,28/432,84±28,06; ГСВ 2-3-й рр. – 450,66±29,32/470,38±29,73; ГВСМ (групи вищої спортивної майстерності) – 500,98±31,87/522,23±30,74.
The article presents the results of the introduction into the educational and training process of the optimal distribution of loads, according to the author's concept, for female and male acrobatic pairs as a whole and taking into account their roles. Athletes, representatives of women's (n=49) and men's pair acrobatics (n=58), aged from 12 to 23, participated in the research. The level of sportsmanship of acrobats is beginners, sub-elite and elite athletes. In the traditional training system, studies of the amount of training loads of female and male acrobatic couples have revealed a discrepancy between the loads that are planned and those that are actually performed. Training loads of centralized meetings, competitive microcycles, as well as heterogeneous indicators of the degree and specificity of fatigue served as the basis for the development of load models (the author's concept) at the stages of multi-year improvement. In acrobats of female pairs, roles above/below, average statistical indicators by number of elements, by years of long-term training, distributed as follows (M±SD): educational and training groups 1st-2nd year - 10.65±25.12/345.34±29.16; 3-5 years – 370.75±28.37/400.96±31.48; groups of sports improvement – 410.94±26.28/432.84±28.06; 2-3 years – 450.66±29.32/470.38±29.73; higher sports skill groups – 500.98±31.87/522.23±30.74.