Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ворожейкін, Євген Петрович
dc.date.accessioned 2023-09-18T12:58:34Z
dc.date.available 2023-09-18T12:58:34Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Ворожейкін, Є. П. Аудіовізуальна есеїстика як метод цифрових гуманітарних наук / Є. П. Ворожейкін // Культурологічний альманах / МОН України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Випуск 2. – С. 17-19. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41903
dc.description.abstract Здійснено культурологічний аналіз нового напряму досліджень – аудіовізуальне есе. Автором пропонується його розгляд в якості форми практики, яка формує процес мислення і тим самим створюються нові можливості для дослідницьких цілей. Нині такий підхід стає дедалі популярнішим у сфері цифрових гуманітарних наук. Наводиться приклад supercuts як виду аудіовізуального есе, яке дає змогу дослідження різних складових фільмів для віднаходження закономірностей між його частинами. Окрему увагу зосереджено ідеї матеріального мислення та методу відеографічної деформації, яку запропонував Д. Міттелл. Розглянуто експеримент вищезгаданого дослідника «урівноважений пульс», який сприяє унікальному дослідженню кінематографу. В якості джерела застосування нового методу згадується кінострічки «Малголленд Драйв» (2001 р.), де новий метод суттєво посилює передчуття жахливого. Інший приклад відеографічної деформації – «Об'ємне кіно» (2015 р.), де відбувається спроба розгляду кінематографу як хвилі. uk
dc.description.abstract The article conducts a culturological analysis of a new research area – an audiovisual essay. The author proposes considering it as a form of practice that shapes the process of thinking and thus creates new opportunities for research purposes. Such an approach is now becoming increasingly popular in digital humanities. Supercut is introduced as an example of an audiovisual essay, which allows studying various components of the film to find patterns between its parts. Special attention is paid to the ideas of material thinking and the method of videographic deformation proposed by J. Mittell. The experiment of the above-mentioned researcher “balanced pulse”, which contributes to the unique study of cinema, is considered. The film “Mulholland Dr.” (2001), in which the new method significantly intensifies premonition, is mentioned as a source of the application of the relevant tool. Another example of videographic distortion is “Volume Cinema” (2015), which demonstrates an attempt to consider cinema as a wave. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject аудіовізуальна есеїстика uk
dc.subject цифрові гуманітарні науки uk
dc.subject матеріальне мислення uk
dc.subject візуалізація uk
dc.subject кінематограф uk
dc.subject audiovisual essays uk
dc.subject digital humanities uk
dc.subject material thinking uk
dc.subject visualization uk
dc.subject cinema uk
dc.title Аудіовізуальна есеїстика як метод цифрових гуманітарних наук uk
dc.title.alternative Audiovisual essays as a method of digital humanities uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 82-4-028.26:004:[1+2+7+8+9]
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/cult.alm.2022.2.4


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу