У статті обґрунтовано поняття “підготовка майбутніх учителів-філологів до виховання етнічної толерантності”. Це означає процес, який передбачає набуття майбутніми учителями-філологами компетенцій, знань, умінь і ціннісних орієнтацій, необхідних для успішного виховання учнів у дусі толерантності до представників різних етносів та культур. Зазначено, що етнічна толерантність є важливою особистісною рисою вчителів-філологів, оскільки вона має як професійну значущість, так і соціальну необхідність. Етнічна толерантність в професійному контексті означає здатність поважати різноманітність, приймати інших людей з їхніми індивідуальними, національними особливостями та визнавати різницю як позитивний аспект. У педагогічній сфері етнічна толерантність є необхідністю для успішної роботи з учнями, батьками, колегами та іншими учасниками навчально-виховного процесу. Вона сприяє створенню сприятливого середовища для взаємодії, співпраці та взаєморозуміння. Охарактеризовано умови для формування етнічної толерантності у ході навчально-виховного процесу. Обґрунтовано елементи формування етнічної толерантності у ході навчально-виховного процесу, такі як: мультикультурна освіта, створення сприятливого середовища, позитивний приклад викладачів, міжкультурна комунікація та курси професійного розвитку. Стаття акцентує увагу на проблемі етнічної толерантності як важливого показника формування іміджу України. Вона визначає, що одним із шляхів формування етнічної толерантності серед громадян країни є підготовка майбутніх учителів-філологів до толерантного виховання учнів та студентів. У статті уточнюється сутність понять “толерантність” та “етнічна толерантність”. Стаття визначає педагогічні умови підготовки майбутніх учителів-філологів до виховання етнічної толерантності. Ці умови включають організацію спеціальних навчальних курсів з проблеми толерантності та міжетнічних взаємин, проведення практичних занять у школах з різноманітністю етнічного складу, створення сприятливого психолого-педагогічного клімату для обговорення та аналізу відносин міжнаціонального характеру.
The article substantiates the concept of “training of future philology teachers for education of ethnic tolerance”. This means a process that involves the acquisition by future philology teachers of the competencies, knowledge, skills and value orientations necessary for the successful education of students in the spirit of tolerance towards representatives of different ethnic groups and cultures. It is noted that ethnic tolerance is an important personal trait of philology teachers, as it has both professional significance and social necessity. Ethnic tolerance in the professional context means the ability to respect diversity, accept other people with their individual, national characteristics and recognize difference as a positive aspect. In the pedagogical field, ethnic tolerance is a necessity for successful work with students, parents, colleagues and other participants in the educational process. It con-tributes to the creation of a favorable environment for interaction, cooperation and mutual understanding. The conditions for the formation of ethnic tolerance during the educational process are characterized.
The elements of the formation of ethnic tolerance during the educational process are substantiated, such as: multicultural education, creation of a favorable environment, a positive example of teachers, intercultural communication and professional development courses. The article emphasizes the problem of ethnic tolerance as an important indicator of the formation of the image of Ukraine. She determines that one of the ways of formation of ethnic tolerance among citizens of the country is the preparation of future philology teachers for tolerant education of pupils and students. The article clarifies the essence of the concepts “tolerance” and “ethnic tolerance”. The article defines the pedagogical conditions for the training of future philology teachers for the education of ethnic tolerance. These conditions include the organization of special educational courses on the problem of tolerance and inter-ethnic relations, conducting practical classes in schools with a diverse ethnic composition, creating a favorable psychological and pedagogical climate for the discussion and analysis of inter-ethnic relations.