Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Проєктування освітнього процесу як засіб підвищення якості професійно-педагогічної підготовки

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вишківська, Ванда Болеславівна
dc.contributor.author Бевзо, Г. А.
dc.contributor.author Ілішова, О. М.
dc.contributor.author Малінка, О. О.
dc.date.accessioned 2023-09-15T06:52:54Z
dc.date.available 2023-09-15T06:52:54Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Проєктування освітнього процесу як засіб підвищення якості професійно-педагогічної підготовки / В. Б. Вишківська, Г. А. Бевзо, О. М. Ілішова, О. О. Малінка // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / М-во освіти і науки України, Укр. держ. ун-т імені Михайла Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 92. Том 1. – С. 20-25. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41819
dc.description.abstract Статтю присвячено проблемі проєктування освітнього процесу як результату науково-методичних пошуків способів удосконалення системи професійно-педагогічної підготовки. Визначено сутність та зміст процесу освітнього проєктування. Обгрунтовано, що зростання ролі проєктування освітнього процесу у практиці роботи сучасних ЗВО детерміновано переходом освіти на нову соціально-педагогічну парадигму, що передбачає розширення самостійності суб’єктів освіти на різних рівнях зі збереженням забезпечення єдності освітнього процесу та реалізацією єдиної стратегії управління ним. Доведена значущість когнітивної залученості студентів як індикатора результативності управління освітнім процесом, що сприяє активному освоєнню нових знань та розвитку професійних компетенцій. Актуалізовано спроможність проєктної діяльності як алгоритмізованої послідовності змістово-операційних компонентів формувати готовність майбутніх викладачів застосовувати комплекс психолого-педагогічних знань, виявляючи якісні професійні характеристики у формі конструктивного, критичного мислення, наближаючи тим самим процес підготовки фахівців до реальної професійної діяльності в мінливих умовах сьогодення. Проаналізовано термін “проєктна компетентність педагога”, основними складовими якого визначено: конструювання змістових компонентів навчально-пізнавальної діяльності з урахуванням заданих компетенцій; проєктування активних форм та технологій пізнавальної діяльності; аналіз оцінки результатів педагогічної діяльності та володіння технологіями презентації творчого продукту. Виокремлено етапи проєктної діяльності (створення установки на необхідність оволодіння системою знань і практичних умінь у сфері педагогічного проєктування; засвоєння необхідних знань; “занурення” студента в метод проєктування та освоєння способів конструювання на прикладі окремих елементів освітнього процесу та ін.) та представлено покроковий алгоритм проєктування освітнього процесу. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the problem of designing the learning process as a result of scientific and methodical searches for ways to improve the system of professional and pedagogical training. The essence and content of the design process is defined. It is substantiated that the growing role of designing the learning process in the practice of modern higher education institutions is determined by the transition of education to a new socio-pedagogical paradigm, which involves expanding the independence of education subjects at various levels while maintaining the unity of the learning process and implementing a single management strategy. The significance of the cognitive involvement of students as an indicator of the effectiveness of the management of the learning process, which contributes to the active assimilation of new knowledge and the development of professional competences, has been proven. The ability of project activity as an algorithmized sequence of content-operational components to form the readiness of future teachers to apply a complex of psychological-pedagogical knowledge, revealing quality professional characteristics in the form of constructive, critical thinking, thus bringing the process of training specialists closer to real professional activity in today’s changing conditions, has been updated. The term “project competence of a teacher” is analyzed, the main components of which are defined as: construction of content components of educational and cognitive activity taking into account the given competencies; design of active forms and technologies of cognitive activity; analysis of evaluation of the results of pedagogical activity and mastery of creative product presentation technologies. The stages of project activity are highlighted (creating an attitude towards the need to master the system of knowledge and practical skills in the field of pedagogical design; assimilation of the necessary knowledge; “immersion” of the student in the design method and mastering the methods of construction on the example of individual elements of the educational process, etc.) and a step-by-step design algorithm is presented the learning process. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject професійно-педагогічна підготовка uk
dc.subject проєктування освітнього процесу uk
dc.subject проєктна компетентність uk
dc.subject когнітивна включеність uk
dc.subject professional and pedagogical training uk
dc.subject design of the learning process uk
dc.subject project competence uk
dc.subject cognitive involvement uk
dc.title Проєктування освітнього процесу як засіб підвищення якості професійно-педагогічної підготовки uk
dc.title.alternative Designing the educational process as a means of improving the quality of professional and pedagogical training uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.92.1.04


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу