Згідно нормативно-правової бази Румунії та програмового забезпечення навчання в школі, сфера «Фізичне виховання, спорт і здоров’я» охоплює 2 навчальні предмети для початкової школи ‒ «Фізичне виховання» та «Гра і рух». Для «Гри і руху» передбачена 1 година на тиждень під керівництвом вчителів початкових класів або фахових інструктора або вчителя. В програмі розділені специфічні компетенції і представлені приклади навчальної діяльності. Основний зміст програми презентує перелік видів рухливих ігор і естафет, диференційований відповідно для 3 і 4 класів. Структура шкільних програм включає наступні елементи: вступ, основні компетенції, специфічні компетенції і приклади навчальної діяльності, основний зміст та висновки із очікуваними результатами впровадження програм. Головні компетенції, передбачені в змісті предмету «Фізичне виховання», визначають рівень рухової активності учня, ознайомлення його з необхідними навиками для здорового життя і гармонійного фізичного розвитку. Головні компетенції, передбачені для учнів 3-4 класів базовані на тих, що буди передбачені в програмі для 1-2 класів.
Согласно нормативно-правовой базы Румынии и программного обеспечения обучения в школе, сфера «Физическое воспитание, спорт и здоровье» охватывает 2 учебные предметы для начальной школы – «Физическое воспитание» и «Игра и движение». Для «Игры и движения» предусмотрен 1 час в неделю под руководством учителей начальных классов или профессиональных инструктора или учителя. В программе разделены специфические компетенции и представлены примеры учебной деятельности. Основное содержание программы представляет перечень видов подвижных игр и эстафет, дифференцированный соответственно для 3 и 4 классов. Структура школьных программ включает следующие элементы: введение, основные компетенции, специфические компетенции и примеры учебной деятельности, основное содержание и выводы из ожидаемых результатов внедрения программ. Главные компетенции, предусмотренные предметом «Физическое воспитание», определяют уровень двигательной активности ученика, ознакомление его с необходимыми навыками для здоровой жизни и гармоничного физического развития. Главные компетенции, предусмотренные для учащихся 3-4 классов основаны на тех, что буди предусмотрены в программе для 1-2 классов.
According to the Romanian legal framework and the program of education at school, the field «Physical Education, Sport and Health» which covers 2 subjects for elementary school – «Physical Education» and «Play and Movement». The game and movements course aims to complement and enhance this influence by introducing games with their cognitive, social and developmental component. The subject «Physical education» is taught, according to the program 2 hours a week, by a teacher of physical education, and for «Games and movement» is provided 1 hour a week under the guidance of elementary school teachers or professional instructor or teacher. The structure of these programs includes the following elements: introduction, core competencies, specific competences and examples of learning activities, main content and conclusions with expected results of program implementation. The introduction of the subject «Play and Movement» into the curricula of 3-4 classes of Romanian schools emphasized the role of play activity in the development of children aged 9-10 years. The main content of the program presents a list of types of moving games and relay races, differentiated respectively for grades 3 and 4. It is determined that the games are divided into three large groups. The first group ‒ games for the development of psychomotor, the second large group grouped) games and exercises that nurture communication skills and collaboration in the group; b) exercises for assimilation of roles; c) poll games and d) inheritance games and more. The third group of games is called «Active lifestyle», combining various games and sports activities, children's tourism.