У статті проаналізовано теоретично-методичні та організаційні основи педагогічного процесу фізичної культури в ПТНЗ, виявлено, що розв’язання важливих і складних завдань навчання потребує прогностичного бачення, обґрунтування нових концептуальних підходів, врахування результатів наукових досліджень, зокрема розвитку рухових якостей, покращення стану здоров’я та оптимізації підготовки до професійної діяльності учнівської молоді, залучення їх до здорового способу життя і мотивації до занять фізичними вправами.
За останні роки рухливі ігри все більше завойовують симпатії педагогів. Педагоги, які творчо працюють, прагнуть широко і різнобічно вводити гру або її елементи в повсякденне життя учнів. А цінність ігор полягає в тому, що набуті вміння, якості, навички повторюються і удосконалюються в нових, швидко змінних умовах, які в свою чергу пред'являють студенткам інші вимоги. Елементарні вміння та навички, набуті учнями в ігрових умовах, не тільки порівняно легко перебудовуються при подальшому, більш поглибленому вивченні техніки рухів, але навіть полегшують подальше оволодіння відповідними технічними прийомами
Метою нашого дослідження було обґрунтувати ефективність шляхів підвищення рівня розвитку рухових якостей дівчат професійно-технічних навчальних закладів на уроках фізичної культури. Для цього було досліджено 75 осіб віком 15-17 років, за участю дівчат, які здобувають професії перукар-манікюрниця-візажист (ПМВ) – 48 чоловік та швачка-кравчиня (ШК) – 37 міста Чернівці. Під час проведення експерименту проводилися комплексне тестування студенток. Практичний експеримент тривав на протязі дев’яти місяців. Практична значущість отриманих результатів полягає в тому, що результати досліджень можуть бути використані в навчально-виховному процесі учнів ПТНЗ та студентів ЗВО. Результати дослідження власно використовувались в навчальному процесі на уроках фізичної культури Професійно-технічного навчального закладу другого атестаційного рівня №8 м. Чернівці.
В статье проанализированы теоретико-методические и организационные основы педагогического процесса физической культуры в ПТУ, выявлено, что решение важных и сложных задач обучения требует прогностического видения, обоснование новых концептуальных подходов, учета результатов научных исследований, в частности развития двигательных качеств, улучшение состояния здоровья я и оптимизации подготовки к профессиональной деятельности учащейся молодежи, привлечение их к здоровому образу жизни и мотивации к занятиям физическими упражнениями. За последние годы подвижные игры все больше завоевывают симпатии педагогов. Педагоги, которые творчески работают, стремятся широко и разносторонне вводить игру или ее элементы в повседневную жизнь учащихся. А ценность игр заключается в том, что приобретенные умения, качества, навыки повторяются и совершенствуются в новых, быстро меняющихся условиях, которые в свою очередь предъявляют студенткам другие требования. Элементарные умения и навыки, приобретенные учащимися в игровых условиях, не только сравнительно легко перестраиваются при дальнейшем, более углубленном изучении техники движений, но даже облегчают дальнейшее овладение соответствующими техническими приемами. Целью нашего исследования было обосновать эффективность путей повышения уровня развития двигательных качеств девушек профессионально-технических учебных заведений на уроках физической культуры. Для этого было исследовано 75 человек в возрасте 15-17 лет, с участием девушек, которые получают профессии парикмахер-маникюрша-визажист (ПМО) - 48 человек и швея-портниха (ШК) - 37 города Черновцы. Во время проведения эксперимента проводились комплексное тестирование студенток. Практический эксперимент продолжался в течение девяти месяцев. Практическая значимость полученных результатов заключается в том, что результаты исследований могут быть использованы в учебно-воспитательном процессе учащихся ПТУ и студентов ЗВО. Результаты исследования собственно использовались в учебном процессе на уроках физической культуры Профессионально-технического учебного заведения второго аттестационного уровня №8 г. Черновцы.
The article analyzes the theoretical and methodological and organizational foundations of the pedagogical process of physical education in vocational schools, found that solving important and complex learning tasks requires a prognostic vision, justification of new conceptual approaches, taking into account research results, including motor skills, health improvement. and optimizing the preparation for professional activities of student youth, involving them in a healthy lifestyle and motivation to exercise. In recent years, mobile games are increasingly gaining the sympathy of teachers. Teachers who work creatively strive to widely and comprehensively introduce the game or its elements into the daily lives of students. And the value of games is that the acquired skills, qualities, abilities are repeated and improved in new, rapidly changing conditions, which in turn make other demands on students. Basic skills acquired by students in the game environment, not only relatively easily rebuilt with further, more in-depth study of movement techniques, but even facilitate further mastery of appropriate techniques. The purpose of our study was to substantiate the effectiveness of ways to increase the level of development of motor skills of girls in vocational schools in physical education classes. For this purpose, 75 people aged 15-17 years were studied, with the participation of girls who get the profession of hairdresser-manicurist-makeup artist (PMV) - 48 people and a seamstress-tailor (SC) - 37 in Chernivtsi. During the experiment, comprehensive testing of female students was performed. The practical experiment lasted for nine months. The practical significance of the obtained results is that the research results can be used in the educational process of vocational school students and freelance students. The results of the study were actually used in the educational process in physical education lessons of the Vocational and technical educational institution of the second certification level №8 Chernivtsi.