У дисертації обґрунтовані теоретико-методичні засади застосування дидактичних засобів з фізики у класах природничого профілю. Встановлено, що ефективність і результативність навчання фізики учнів у класах природничого профілю підвищується, якщо використовуються спеціально призначені дидактичні засоби та реалізується компетентнісний підхід у процесі профільного навчання, який поєднує у собі особистісно орієнтований та діяльнісний підходи. Компетентнісний підхід у профільному навчанні фізики сприяє профільно-професійному самовизначенню учнів, формує профільну і предметно-профільну компетентність. Методика застосування дидактичних засобів з фізики з позиції формування профільно-предметної компетентності учня з фізики природничого профілю ґрунтується на реалізації міжпредметних зв’язків фізики з природничими дисциплінами (хімія, біологія, географія, медицина), профільно-професійному і прикладному спрямуванні навчання, формуванні загальнопредметних вмінь і метапредметних результатів навчання, застосуванні узагальнених планів роботи учнів з ДЗФ, застосуванні методу екземплярності, методу портфоліо.
In the dissertation theoretical and methodical principles of application of didactic means in teaching physics in the natural profile classes are substantiated. It is set, that the efficiency and effectiveness of teaching physics of schoolchildren in the natural profile classes rises, if specially appointed means of teaching are used and competency approach is realized in the process of profile teaching. This approach combines personal - oriented and active ones. The basic results of the dissertation research are inculcated in the process of teaching physics of schoolchildren in the natural profile classes. Teachers of physics working in the classes of natural profile are offered curriculums for the special courses “Introduction into Biophysics”, “Physics and Ecology”, the collection of didactic materials in Physics.