Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Профилактика и коррекция школьной дезадаптации учащихся младших классов в процессе перехода в основную школу

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бура, Людмила Викторовна
dc.date.accessioned 2023-09-11T09:21:44Z
dc.date.available 2023-09-11T09:21:44Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Бура, Людмила Викторовна. Профилактика и коррекция школьной дезадаптации учащихся младших классов в процессе перехода в основную школу : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 – педагогическая и возрастная психология / Бура Людмила Викторовна ; науч. руководитель Пономарева Елена Юрьевна ; Республиканское высшее учебное заведение "Крымский гуманитарный университет". - Ялта, 2013. - 231 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41678
dc.description.abstract В диссертации, посвященной профилактике и коррекции школьной дезадаптации учащихся младших классов в процессе перехода в основную школу, осуществлен теоретический анализ научных подходов исследования проблемы профилактики и коррекции школьной дезадаптации, определена сущность понятия «школьная дезадаптация» как совокупность признаков, свидетельствующих о несоответствии социально-коммуникативной, эмоционально-волевой, когнитивной и психофизиологической сфер ребенка требованиям школьного обучения, овладение которым становится сложным, или, в крайних случаях, невозможным под влиянием ряда внешних и внутренних факторов. uk
dc.description.abstract The thesis is devoted to the prevention and correction of school maladjustment younger pupils in the transition to elementary school, the theoretical analysis of scientific approaches research problems of prevention and correction of school maladjustment. Experimentally studied the peculiarities of school exclusion of students in the new social situation is defined components (social, communicative, emotional, volitional, cognitive and psychophysiological), criteria, indicators and levels (low, insufficient, middle, initial, transition, satisfactory long-term stable productive and perfect) this phenomenon and found external (social status in the classroom staff and family new social situation of development, increased workload, stress psychogenic situation) and internal (level of communication skills, the level of school anxiety, level of cognitive sphere , somatic status) factors of school exclusion. uk
dc.description.abstract У дисертації, присвяченій профілактиці і корекції шкільної дезадаптації молодших школярів у процесі переходу до основної школи, здійснено теоретичний аналіз наукових підходів дослідження проблеми профілактики та корекції шкільної дезадаптації. Експериментально досліджено особливості прояву шкільної дезадаптації учнів в умовах нової соціальної ситуації, визначено компоненти (соціально- комунікативний, емоційно-вольовий, когнітивний та психофізіологічний), критерії, показники і рівні (низький, недостатній, середній, початковий, перехідний, задовільний, перспективний стабільний, продуктивний та досконалий) зазначеного феномену та виявлено зовнішні (соціальний статус у класному колективі та в сім'ї, нова соціальна ситуація розвитку, збільшення навчального навантаження, стресові психогенні ситуації) та внутрішні (рівень розвитку комунікативних навичок, рівень шкільної тривожності, рівень розвитку пізнавальної сфери, соматичний статус) чинники шкільної дезадаптації. Розроблено психологічну модель профілактики та корекції шкільної дезадаптації учнів молодших класів у процесі переходу до основної школи доведена доцільність та ефективність впровадження програм профілактики та корекції шкільної дезадаптації в зазначений період. Розроблено методичні рекомендації практичним психологам і вчителям з попередження та зниження показників шкільної дезадаптації. uk
dc.language.iso ru_RU uk
dc.subject профилактика uk
dc.subject коррекция uk
dc.subject школьная дезадаптация uk
dc.subject учащиеся младших классов uk
dc.subject prevention uk
dc.subject correction uk
dc.subject school exclusion uk
dc.subject pupils of primary school uk
dc.subject профілактика uk
dc.subject шкільна дезадаптація uk
dc.subject учні молодших класів uk
dc.title Профилактика и коррекция школьной дезадаптации учащихся младших классов в процессе перехода в основную школу uk
dc.title.alternative Prevention and correction of primary school students’ exclusion in the transition to primary school uk
dc.title.alternative Профілактика та корекція шкільної дезадаптації учнів молодших класів у процесі переходу до основної школи uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 37.015.3:316.61(043.3)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу