У дисертації запропоновано науково обґрунтовану методичну систему формування комбінаторних знань та вмінь у процесі вивчення математики в основній школі. Роботу виконано з урахуванням системи психолого-педагогічних закономірностей навчання. У дослідженні розв’язано завдання формування комбінаторних знань та вмінь у процесі вивчення математики на різних етапах навчально-виховного процесу з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів основної школи за допомогою спеціально дібраної системи вправ і задач відповідного характеру. Розроблено методику формування комбінаторних знань та вмінь в учнів, що характеризується етапністю: побудова та використання різних наочних комбінаторних моделей відповідно до змісту задачі; уведення основних понять комбінаторики, вивчення правил додавання і множення; вивчення основних формул комбінаторики та використання їх до розв’язування задач різних рівнів складності.
The thesis presents a scientific based methods system of forming combinatorial knowledge and skills while learning mathematics in school. This dissertation is being accomplished according to the system of psychological and pedagogical conformities to natural laws of studying. The research solved the problem of forming combinatorial knowledge and skills while learning mathematics in school on different levels of the education process considering age and individual peculiarities of students with the help of a specially chosen system of corresponding tasks. The methods to form pupil's combinatorial knowledge and skills have been worked out, which are characterized by staging as follows: constructing and using different visual aids to present combinatorial models according to the plot of the problem; introduction of basic combinatorial concepts, studying the rules of adding and multiplying; studying basic formulas and using them to solve problems of different levels of complexity.