Стаття присвячена проблемі виявлення помилок при формуванні техніки виконання легкоатлетичних стрибків. Мета роботи - висвітлити типові помилки при виконанні легкоатлетичних стрибків та обґрунтувати шляхи їх усунення.
Методи дослідження: аналіз, узагальнення та систематизація даних щодо сучасних підходів до даної проблеми. Результати дослідження. Технікою легкоатлетичних стрибків називають штучно створені людиною найбільш раціональні способи подолання простору за допомогою акцентованої фази польоту. Навчати різновидностям стрибків рекомендується в такому порядку. Спочатку вивчаються підстрибування. З цих вправ починається „азбука” навчання стрибкам. Крім того, щоб навчити початківців відштовхуватись від опори, необхідно навчити чіткому приземленню без значних струсів. При цьому слід застосувати приземлення спочатку торкнувшись ґрунту передньою частиною ступні, амортизуючи приземлення невеликим згинанням в колінах. Висновки. Правильний підбір методики навчання, правильна постановка рухових завдань і виконання вимог щодо навчання та профілактика помилок - запорука успішного оволодіння технічними діями.
The article is devoted to the problem of identifying errors in the formation of the technique of performing athletics jumps. The purpose of the work is to highlight typical errors when performing track and field jumps and to justify ways to eliminate them. Research methods: analysis, generalization and systematization of data regarding modern approaches to this problem. Research results. The technique of athletics jumps is the artificially created, most rational way of overcoming space with the help of an accentuated flight phase. It is recommended to teach the varieties of jumps in this order. First, bouncing is studied. The "alphabet" of jumping training begins with these exercises. In addition, to teach beginners to push off from the support, it is necessary to teach a clear landing without significant shocks. At the same time, landing should be applied by first touching the ground with the front part of the foot, cushioning the landing with a slight bend in the knees. Conclusions. The correct selection of training methods, the correct formulation of motor tasks and the fulfillment of training requirements and error prevention are the keys to successful mastering of technical actions.