У статті подано аналіз закордонного досвіду розвитку рухової активності студентів в закладах вищої освіти Нідерландів. Охарактеризовано структуру та зміст вищої освіти у провідних закладах вищої освіти Нідерландів. Вивчено організаційні аспекти побудови процесу розвитку рухової активності студентів засобами спортивних ігор для студентів нідерландських університетів. Виявлено деяку відмінність порівняно з вітчизняними закладами вищої освіти, пов’язаною з тим, що переважно у нідерландських закладах вищої освіти процес фізичного виховання побудований за принципом клубної системи. Студенти за своїми вподобаннями можуть обирати яким видом спорту чи руховою активністю хочуть займатися у позааудиторний час, будучи обраним членом того чи іншого спортивного клубу. Вказано, на запровадження різноманітних спортивних програм: у Амстердамському університеті (University Amsterdam) особливу увагу приділяють заняттям в секціях, де упродовж семестру студенти мають можливість спробувати зайнятися різними видами рухової активності, покращити свої навички або приділити увагу заняттям новим видом спорту; в Університеті діє спортивна програма USC, яка підтримує студентів-спортсменів і найкращі спортсмени можуть тренуватися в USC безкоштовно або за дуже низькою ціною. В Університеті імені Еразма Роттердамського (Erasmus University Rotterdam (EUR) існують студентські спортивні клуби Erasmus Sport, які об’єднують 26 закладів і функціонують в Erasmus Sport Center. У Гаазькому університеті прикладних наук (The Hague University of Applied Sciences) функціонує Національна спортивна організація студентів Student Sports Netherlands (SSN) є національною організацією, яка представляє інтереси 200 тис. студентів-спортсменів у Нідерландах. Крім того, щорічно під егідою SSN організовується понад 50 студентських чемпіонатів. SSN значну увагу приділяє спорту вищих досягнень фонд SSN Topsport.
The article presents an analysis of foreign experience in the development of motor activity of students in institutions of higher education in the Netherlands. The structure and content of higher education in leading institutions of higher education in the Netherlands are characterized. The organizational aspects of building the process of development of motor activity of students by means of sports games for students of Dutch universities were studied. Some difference compared to domestic institutions of higher education was revealed, due to the fact that in the absolute majority of Dutch institutions of higher education, the process of physical education is based on the principle of the club system. According to their preferences, students can choose what kind of sport or motor activity they want to do in extracurricular time, being a member of a particular sports club. The implementation of various sports programs is indicated: at the University of Amsterdam (University Amsterdam) special attention is paid to classes in sections, where during the semester students have the opportunity to try to engage in various types of motor activity, improve their skills or pay attention to classes in a new sport; the University has a USC athletic program that supports student-athletes and top athletes can train at USC for free or at a very low cost. At the Erasmus University Rotterdam (EUR) there are Erasmus Sport student sports clubs, which unite 26 institutions and function in the Erasmus Sport Center. The Hague University of Applied Sciences (The Hague University of Applied Sciences) has a National Student Sports Organization Student Sports Netherlands (SSN) is a national organization that represents the interests of 200,000 student-athletes in the Netherlands. In addition, more than 50 student championships are organized annually under the auspices of SSN. SSN pays significant attention to high-performance sports through the SSN Topsport Foundation.