Робота презентує зміст нової парадигми системи цінностей і ціннісних орієнтацій студентської молоді, яка формується в період ринкових та демократичних трансформацій, враховує ментальність українського народу, його традиції, культуру, забезпечує дієвість і творчу активність молоді. Визначено, що проблема ціннісного дискурсу студентської молоді є традиційною у філософії освіти й одночасно, новою й актуальною, особливо для трансформаційних суспільств, які характеризуються змінною динамікою розвитку, руйнацією усталених, пошуком та утвердженням новітніх світоглядно-ціннісних пріоритетів. Доведено, що поняття «цінності», зберігаючи традиційно визначений філософсько-світоглядний зміст, в трансформаційному суспільстві одночасно доповнюється новими характеристиками, обумовленими своєрідним духом епохи, логікою змін, які дозволяють говорити про «нову парадигму цінностей», що утверджується у цьому суспільстві. Подано механізм формування ціннісних орієнтацій молоді.
The work presents a content of the new paradigm of system of values and value orientations of students, that is formed in the period of market and democratic transformations, takes into account the mentality of the Ukrainian people, its traditions, culture and ensures the effective and creative activity of youth. It is determined that the problem of value discourse of students is traditional in the philosophy of education and at the same time new and urgent, especially for the transformational societies, characterized by variable growth dynamics, destruction of steady value-ideological priorities, search and establishment of the new ones. It is proved, that the concept of "value", preserving its traditionally defined philosophical and ideological content, in transformational society is simultaneously supplemented with new features, determinable by the original spirit of the era, the logics of the changes, that allow us to speak about a “new paradigm of values”, that are establishing in this society. Mechanism of formation of the value orientations of
youth is given.