Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Peculiarities of teaching new generations of digital natives in the english language classes

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Khromchenko, O.
dc.date.accessioned 2023-09-04T10:29:23Z
dc.date.available 2023-09-04T10:29:23Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Khromchenko, O. Peculiarities of teaching new generations of digital natives in the english language classes / O. Khromchenko // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 231-234. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41538
dc.description.abstract The ultimate aim of the teachers is to enable students to become “proficient self-regulators”. The students should not be recipients of information, they are supposed to use academic resources to develop their high-level cognitive skills. According to the Common European Framework of Reference for Languages an ultimate educational objective is to promote approaches and methods of modern language teaching which will strengthen independence of thought, judgment and action, combined with social skills and responsibility. This paper explores teaching and learning technologies for new generations of digital natives that will promote their intrinsic motivation for learning the English language. Digital natives are technology-savvy and highly literate with ICT due to early exposure to digital culture and technology. Scientists underline the most relevant characteristics of digital natives: cannot relate to manuals, are engaged in rapid ’trial and error’ actions and prefer discovering via actions, experimentation and interaction rather than by reflection; are “intuitive learners”, they solve problems “intuitively”; prefer receiving information quickly and simultaneously from multiple multimedia and other sources at hand; prefer processing and interacting with pictures, graphics, sounds and video; knowledge is often acquired via fun activities, such as gaming, surfing the web or social networking. Taking into consideration the characteristics of digital natives, we as educational instructors must change our approaches to teaching, our methodology and content to appropriately cater for the needs of this new generation of technology-savvy young people. The analysis of the results of the conducted research has shown that the most relevant methods and ways of teaching and learning from the viewpoint of our students, the representatives of digital natives are the use of technology and project work. To foster the intrinsic motivation of the students to learn the English language we propose application of creative group projects in the language classes. The students are meant to solve real-life problems or carry out personally meaningful challenges. The project is followed by manageable step-by-step tasks to achieve real, practical outcomes. The project is aimed at creating and presenting a fairy tale. The research perspectives are seen by us in the further development of the system of creative language activities with the use of technology for a new generation of students. uk
dc.description.abstract У статті досліджуються технології викладання та навчання для нових поколінь цифрових аборигенів, які сприятимуть їхній внутрішній мотивації до вивчення англійської мови. Завдяки ранньому знайомству з цифровою культурою та технологіями, представники нового покоління гарно розуміються на техніці та мають високу грамотність у сфері ІКТ. Науковці визначають найважливіші характеристики цифрових аборигенів: в ході отримання знань спираються не лише на навчальні посібники, залучені до швидких дій методом проб і помилок, віддають перевагу відкриттю через дії, експерименти та взаємодію, а не шляхом роздумів; є «інтуїтивними учнями», вирішують проблеми «інтуїтивно»; надають перевагу швидкому й одночасному отриманню інформації з кількох підручних мультимедійних джерел; надають перевагу обробці та взаємодії з картинками, графікою, звуками та відео; знання часто здобуваються під час інтерактивних занять з використанням ігрових технологій навчання, тобто гейміфікації. Беручи до уваги психологічні характеристики вихідців із цифрових технологій, ми, як педагоги, маємо змінити наші підходи до викладання, нашу методологію та зміст, щоб належним чином задовольнити потреби цього нового покоління молодих людей. Аналіз результатів проведеного нами дослідження показали, що найактуальнішими методами та способами викладання та навчання з точки зору наших студентів, представників цифрових аборигенів, є використання технологій та проектна форма роботи. Для розвитку внутрішньої мотивації студентів до вивчення англійської мови ми пропонуємо використовувати творчі групові проекти на мовних заняттях. Студенти спрямовані на вирішення питань, що пов’язані з реальним життям, або виконання індивідуальних завдань. Проект супроводжується керованими покроковими завданнями для досягнення реальних практичних результатів. Запропонований нами проект передбачає створення та презентацію казки. Перспективи дослідження вбачаються нами в подальшому розвитку системи творчих завдань з використанням новітніх освітніх технологій для нового покоління учнів. uk
dc.language.iso en uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject digital natives uk
dc.subject generation Z uk
dc.subject methods ways uk
dc.subject technologies of teaching uk
dc.subject project uk
dc.subject project work uk
dc.subject цифрові аборигени uk
dc.subject засоби uk
dc.subject методи uk
dc.subject технології навчання uk
dc.subject внутрішня мотивація uk
dc.subject проект uk
dc.subject проектна робота uk
dc.title Peculiarities of teaching new generations of digital natives in the english language classes uk
dc.title.alternative Особливості навчання представників покоління цифрових аборигенів на заняттях з англійської мови uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373.091.31:811.111](045)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.48


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics