Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Концепція формування цифрової компетентності педагога в умовах неформальної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Стечкевич, О. О.
dc.date.accessioned 2023-09-04T10:27:01Z
dc.date.available 2023-09-04T10:27:01Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Стечкевич О. О. Концепція формування цифрової компетентності педагога в умовах неформальної освіти / О. О. Стечкевич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 226-230. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41537
dc.description.abstract У статті висвітлена концепція формування цифрової компетентності педагога в умовах масових курсів та вимог неформальної освіти. Виявлено основні умови досягнення цілей, зокрема розробка базових засад цифровізації професійної освіти педагога на основі філософсько-методологічного та науково-теоретичного обґрунтування; побудова синергетичної системи і фрактальних моделей цифровізації змісту освіти педагога, розроблення комплексного навчально-методичного забезпечення тощо. Використання різних видів освіти дозволяє педагогу поєднувати традиційні курси підвищення кваліфікації в закладі післядипломної освіти (формальна освіта), курси, семінари та інші заходи від неурядових установ, позаяк це дасть змогу швидко здобути необхідні знання та навички (неформальна освіта) та самоосвіту (інформальна освіта), відповідно підвищивши особистий фаховий рівень. Концептуально важливими загальнонауковими підходами формування цифрової компетентності педагога є інтегративний, синергетичний, системний, андрагогічний, аксіологічний, компетентнісний, а основними принципами визначено такі як пріоритету людського чинника; комфортності освітнього середовища; цілісності; системності; відтворюваності; природовідповідності; адаптивності; варіативності; співробітництва; єдності всіх форм навчання і самоосвіти. Система формування цифрової компетентності педагога відноситься до м’яких систем, оскільки не вимагає строгого математичного обґрунтування і має здатність адаптуватися до зовнішніх умов, не реагуючи надто сильно на зміни, як більшість соціальних, зокрема педагогічних систем. Для м’яких систем важливим є не тільки її опис, але й урахування людського чинника. У побудові моделі використано дві провідні ідеї: фрактальності та полігонального моделювання. В умовах неформальної освіти навчальний процес вимагає спеціального підходу до змісту формування цифрової компетентності педагога, де компетентнісно-цифрові технології пріоритетною метою мають створення умов для розвитку особистості. uk
dc.description.abstract The article highlights the concept of a teacher’s digital competence formation in the conditions of universal courses and the requirements of non-formal education. The main conditions for achieving the goals are identified, in particular, the development of the basic principles of the digitalization of the teacher’s professional education on the basis of philosophical-methodological and scientific-theoretical justification; construction of a synergistic system and fractal models of digitization of the content of the teacher education, the development of comprehensive educational and methodological support, etc. The use of different types of education allows a teacher to combine traditional advanced training courses at a post-graduate education institution (formal education), courses, seminars and other events from non-governmental institutions, as this allows quickly acquiring the necessary knowledge and skills (informal education) and self-education (informal education), accordingly increasing the personal professional level. Conceptually important general scientific approaches to the teacher’s digital competence formation are integrative, synergistic, systemic, andragogic, axiological, competence, and the basic principles are defined as the priority of the human factor; the comfort of the educational environment; integrity; systematicity; reproducibility; conformity to nature; adaptability; variability; cooperation; unity of all forms of learning and self-education. The system of forming a teacher’s digital competence belongs to soft systems, since it does not require strict mathematical reasoning and has the ability to adapt to external conditions, not reacting too strongly to changes, like most social, in particular, pedagogical systems. For soft systems, it is important not only to describe it, but also to take into account the human factor. The construction of the model uses two leading ideas: fractality and polygonal modeling. In the conditions of non-formal education, the educational process requires a special approach to the content of the teacher’s digital competence formation, where competence-digital technologies have the priority of creating conditions for personality development. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject компетентність uk
dc.subject цифрова компетентність uk
dc.subject педагог uk
dc.subject система uk
dc.subject формування uk
dc.subject концепція uk
dc.subject неформальна освіта uk
dc.subject competence uk
dc.subject digital competence uk
dc.subject teacher uk
dc.subject system uk
dc.subject formation uk
dc.subject concept uk
dc.subject non-formal education uk
dc.title Концепція формування цифрової компетентності педагога в умовах неформальної освіти uk
dc.title.alternative The concept of the teacher’s digital competence formation in the conditions of informal education uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.046.4:372.7
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.47


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу