Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Цифрова компетентність сучасного викладача: виклик сьогодення чи навчання протягом життя

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Смирнова, І. М.
dc.contributor.author Корнят, В. С.
dc.contributor.author Мацько, В. В.
dc.date.accessioned 2023-09-04T10:19:14Z
dc.date.available 2023-09-04T10:19:14Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Смирнова, І. М. Цифрова компетентність сучасного викладача: виклик сьогодення чи навчання протягом життя / І. М. Смирнова, В. С. Корнят, В. В. Мацько // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 222-226. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41536
dc.description.abstract В статті автори дають характеристику поняттю цифрова компетентність та за допомогою опитування встановлюють рівень цифрової компетентності викладачів. На основі аналізу наукових джерел встановлено, що сукупності знань, умінь, здібностей та інших факторів застосування цифрових, інформаційно-комунікаційних технологій вкрай важливі для професійного розвитку викладача. Адже створення та поширення цифрових ресурсів, керування та організація в освітньому процесі цифрових технологій є необхідністю в умовах сьогодення. Глобалізація, структурні зміни на ринку праці та швидкий розвиток нових технологій вимагають від викладачів розвивати та оновлювати навички протягом усього життя. Авторами зауважено, що цифрова компетентність передбачає впевнене критичне використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі для створення, обробки, обміну інформацією при спілкуванні зі здобувачами, а центральною опорою професійного розвитку викладачів закладів вищої та передвищої освіти є безперервне навчання, пошук розвитку педагогічних компетенцій у всіх її вимірах. Для визначення рівня цифрових компетентностей, авторами було проведено опитування в закладах вищої та передвищої освіти серед педагогів, викладачів та науково-педагогічних працівників. Інструментом, використаним для цього дослідження був опитувальник, створений в Google Form та адаптований під респондентів Дунайського інституту Національного університету «Одеська морська академія», Кременчуцького педагогічного коледжу імені А.С. Макаренка та Львівського національного університету імені Івана Франка. Всього в опитуванні взяли участь 87 респондентів. За результатами опитування встановлено, що більшість респондентів вважають, що добре вміють обробляти, шукати і фільтрувати дані, інформацію та цифровий контент; переважна більшість викладачів вміє працювати з цифровими платформами та ресурсами, редагувати їх та поєднувати роботу між ними; в цілому викладачі показали своє позитивне сприйняття в розділі безпеки цифрової компетентності. uk
dc.description.abstract In the article, the authors describe the concept of digital competence and determine the level of digital competence of teachers using a survey. Based on the analysis of scientific sources, it is established that the totality of knowledge, skills, abilities and other factors of the use of digital, information and communication technologies are extremely important for the professional development of teachers. After all, the creation and dissemination of digital resources, management and organization of digital technologies in the educational process are a necessity in today's conditions. Globalization, structural changes in the labor market, and the rapid development of new technologies require teachers to develop and update their skills throughout their lives. The authors have established that digital competence involves the confident critical use of information and communication technologies in the educational process to create, process, and exchange information when communicating with students, and the central pillar of the professional development of teachers of higher and preuniversity education institutions is continuous learning, the search for the development of pedagogical competencies in all its dimensions. To determine the level of digital competencies, the authors conducted a survey in higher and post-secondary education institutions among teachers, lecturers, and research and teaching staff. The tool used for this study was a questionnaire created in Google Form and adapted to the respondents of the Danube Institute of the National University of Odesa Maritime Academy, Kremenchuk Makarenko Pedagogical College, and Ivan Franko National University of Lviv. A total of 87 respondents took part in the survey. The survey results showed that the majority of respondents believe that they are good at processing, searching and filtering data, information and digital content; the vast majority of teachers are able to work with digital platforms and resources, edit them and combine work between them; in general, teachers showed their positive perception in the section of digital competence security. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject цифрова компетентність uk
dc.subject інформаційно-комунікаційні технології uk
dc.subject освітні виклики uk
dc.subject заклади освіти uk
dc.subject навички uk
dc.subject опитування uk
dc.subject digital competence uk
dc.subject information and communication technologies uk
dc.subject educational challenges uk
dc.subject educational institutions uk
dc.subject skills uk
dc.subject survey uk
dc.title Цифрова компетентність сучасного викладача: виклик сьогодення чи навчання протягом життя uk
dc.title.alternative Digital competence of the modern teacher: a challenge of today or lifelong learning uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378.147
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.46


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics