Статтю присвячено одній з актуальних проблем сучасної педагогіки вищої школи, зокрема використанню на лекційно-практичних заняттях в умовах змішаного навчання таких інтерактивних методів, як прес-конференція та робота в малих творчих групах у процесі підготовки майбутніх медичних сестер у закладах вищої медичної освіти. У ній зосереджено увагу на розкритті особливостей використання цих методів як цілком самостійних, так і у поєднанні в межах вивчення однієї навчальної теми. Було з’ясовано, що у науковій літературі ці методи розглядаються двояко: як власне метод навчання у вищій школі, так і організаційна форма освітнього процесу. Було наголошено на різниці цих двох дидактичних категорій та детально розглянуто їх у статусі методів інтерактивної технології навчання, що засновані на імітаційній діяльності студентів, яка максимально наближає їх до майбутньої професії медичної сестри. Для прикладу демонстрації варіантів поєднання методів прес-конференції і роботи в малих творчих групах нами було обрано дисципліну «Педагогіка та мистецтво викладання», що адресується студентам магістратури спеціальності 223 «Медсестринство», на матеріалі теми «Розвиток вищої медичної освіти в Україні». Було запропоновано один із варіантів такого поєднання аналізованих методів як самостійне опрацювання студентами виучуваного матеріалу з теми в позааудиторний час за допомогою застосування роботи в малих творчих групах та прес-конференції безпосередньо на практичному занятті. Оскільки ці методи є імітаційними рольовими іграми, було запропоновано репертуар можливих ролей для студентів, подано матеріали для складання повідомлень «спікерів», варіанти запитань для «журналістів», тематику коментарів для «активних слухачів». З цією метою було описано етапи діяльності студентів і викладача та представлено структуру проведення фрагменту практичного заняття із застосування методу прес-конференції.
The article is dedicated to one of the actual problems in modern pedagogy of higher education, in particular, the use of interactive methods such as a press conference, work in small creative groups in the process of training future nurses in higher medical education institutions in lectures and practical classes in the context of blended learning. It focuses on revealing the features of the use of these methods, both completely independent and combined within the study of one educational topic. It was found out that in the scientific literature these methods are considered in two ways: both the actual method of teaching in higher education and the organizational form of the educational process. Attention was emphasized to the difference between these two didactic categories and they were examined in detail in the status of methods of interactive learning technology based on students’ simulation activities, which bring them as close as possible to the future profession of a nurse. As an example of demonstrating options for combining the methods of press conference and work in small creative groups, we chose the discipline “Pedagogy and the Art of Teaching”, which is taught for master’s students of specialty 223 “Nursing”, on the material of the topic “Development of higher medical education in Ukraine”. One of the options for combining such analyzed methods as independent processing by students of the studied material on the topic in extra-auditory time using work in small creative groups and a press conference directly in the practical session was proposed. Since these methods are simulated role-playing games, a repertoire of possible roles for students was offered, materials for composing “speaker” messages, question options for “journalists”, and topics for comments for “active listeners” were provided. For this purpose, the stages of students’ and teacher’s activities were described and the structure of the fragment of the practical lesson using the press conference method was presented.