Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Художньо-педагогічне спілкування як засіб формування мистецько-творчої компетентності дошкільника

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Паласевич, І. Л.
dc.contributor.author Федорович, А. В.
dc.date.accessioned 2023-09-04T09:57:04Z
dc.date.available 2023-09-04T09:57:04Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Паласевич І. Л. Художньо-педагогічне спілкування як засіб формування мистецько-творчої компетентності дошкільника / І. Л. Паласевич, А. В. Федорович // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 191-196. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41529
dc.description.abstract Стаття присвячена питанню формування мистецько-творчої компетентності дітей як результату реалізації завдань художньо-естетичного розвитку у закладі дошкільної освіти. Висвітлюються її компоненти (емоційний, пізнавальний, практичний, ціннісний, творчий) та послідовність удосконалення: від емоційно-естетичного сприймання мистецтва через усвідомлення його ознак – до засвоєння мистецьких практичних умінь і навичок та самостійного (творчого) їх застосування на практиці. Доведено, що необхідним засобом розвитку мистецько-творчої компетентності є художньо-педагогічне спілкування, яке повинно бути глибоко міжособистісним, виховним, гуманним. На відміну від художнього спілкування, воно не є стихійним, а спеціально організовується вихователем, передбачає виховний вплив та доречний супровід для кращого розуміння та осмислення дітьми художнього образу. Основними його засобами є: запитання, художні задачі, паузи споглядання / вслуховування, навіювання, коментування, демонстрування, зараження, порівняння тощо. Дошкільний педагог не нав’язує свої смаки, не домінує, а «проникає» у світ дитячих почуттів, діє опосередковано, пропонує, звертає увагу, не перешкоджаючи естетично-творчим проявам. Підкреслено, що художньо-педагогічне спілкування реалізовується під час теоретичних, практичних, інтегрованих занять з дітьми, а також різних видів їхньої діяльності: ігрової, художньо-продуктивної, художньо-мовленнєвої, музичної, театралізованої, самостійної художньої активності тощо. Його завдання такі: викликати емоційне ставлення до творів мистецтва; розвивати естетичне бачення, уяву та креативність; сприяти виникненню асоціативних зв’язків; удосконалювати здатність отримувати естетичне задоволення; стимулювати бажання ознайомлюватись із творами мистецтва та ін. Художньо-педагогічне спілкування забезпечує належні умови для проявів мистецької творчості дітей. uk
dc.description.abstract The article is devoted to the issue of the formation of art-creative competence of children as a result of the implementation of tasks of artistic-aesthetic development in a preschool education institution. Components of competence (emotional, cognitive, practical, valuable, creative) and the sequence of improvement are highlighted: from the emotional and aesthetic perception of art through the awareness of its features – to the assimilation of artistic practical skills and abilities and their independent (creative) application in practice. It is proved that artistic-pedagogical communication, which should be deeply interpersonal, educational, and humane, is a necessary means of developing art-creative competence. Unlike artistic communication, it is not spontaneous, but is specially organized by the preschool teacher, involves educational influence and appropriate accompaniment for better understanding and comprehension of the artistic image by children. Its main means are: questions, artistic tasks, pauses for contemplation / listening, suggestions, commenting, demonstration, contagion, comparison, etc. The preschool teacher does not impose his tastes, does not dominate, but «penetrates» the world of children's feelings, acts indirectly, offers, pays attention, without hindering aesthetic and creative manifestations. It is emphasized that artistic-pedagogical communication is implemented during theoretical, practical, integrated classes with children, as well as various types of their activities: game, artistic-productive, artistic-speech, musical, theatrical, independent artistic activity, etc. Its tasks are as follows: to evoke an emotional attitude towards works of art; develop aesthetic vision, imagination and creativity; promote the emergence of associative relationships; to improve the ability to receive aesthetic pleasure; stimulate the desire to get acquainted with works of art, etc. Artistic-pedagogical communication provides appropriate conditions for the manifestation of children's artistic creativity. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject художньо-естетичний розвиток дошкільника uk
dc.subject мистецько-творча компетентність дитини uk
dc.subject художньо-педагогічне спілкування uk
dc.subject художнє спілкування uk
dc.subject мистецтво uk
dc.subject види дитячої художньо-естетичної діяльності uk
dc.subject artistic-aesthetic development of a preschooler uk
dc.subject art-creative competence of a child uk
dc.subject artistic-pedagogical communication uk
dc.subject artistic communication uk
dc.subject art uk
dc.subject types of children's artistic-aesthetic activity uk
dc.title Художньо-педагогічне спілкування як засіб формування мистецько-творчої компетентності дошкільника uk
dc.title.alternative Artistic-pedagogical communication as a tool formation of art-creative competence of preschooler uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 373.2.015.31:7
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.40


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу