У статті висвітлені результати дослідно-експериментальної перевірки ефективності використання інтегрованого навчально-методичного медіакомплексу у закладах професійно-технічної освіти. Експеримент проводився за структурним планом, котрий містив такі аспекти перевірки: готовність учителя до використання інтегрованого навчально-методичного медіакомплексу в освітньому процесі, ґрунтовність знань учнів, динаміка знань учнів, уміння застосовувати знання учнями, сформованість професійних умінь учнів, сформованість практичних навичок учнів, досягнення освоєння виробничого навчання учнями, сформованість компонентів професійної готовності учнів, рівні готовності учнів до професійної діяльності, розподіл учнів за тестами професійної компетентності, узагальнена динаміка рівнів компетентності учнів. Визначено рівень ефективності авторського спецкурсу «Підготовка педагогів професійного навчання до використання інтегрованих навчально-методичних медіакомплексів». В учнів експериментальних груп спостерігали вищу концентрацію і обсяг уваги, а також вищу здатність переключати увагу з об'єкта на об'єкт, чіткішу здатність до стійкого, активного і цілеспрямованого сприйняття знань та застосування їх на практиці. Виявлено, що навіть часткове використання інтегрованого навчально-методичного медіа-комплексу в освітньому процесі позитивно впливає на рівень знань учнів. Компонентами сформованості готовності до професійної діяльності учнів обрано мотиваційний, знаннєвий, діяльнісний та ціннісний. Результати засвідчують зростання мотивації до здобуття професійних знань та умінь за визначеними критеріями. Вміння учнів експериментальної групи вищі, ніж відповідні показники в контрольній групі, особливо щодо креативності вмінь, які відіграють ключову роль у професійній діяльності. Спостерігалась позитивна динаміка в експериментальних групах щодо рівневої характеристики професійної готовності, а розподіл учнів за її рівнями на завершальній стадії експерименту був значно вищий від початкового. Отже, використання інтегрованого навчально-методичного медіакомплексу в закладах професійно-технічної освіти має позитивний вплив на зростання професійної компетентності учнів.
The article presents result of the research and experimental testing of the efficiency of using integrated educational and methodological media complex at vocational schools. The experiment was carried out according to the structured plan which included the following aspects of testing, particularly teachers’ willingness to use the integrated educational and methodological media complex in the academic process, consistency of students’ knowledge, dynamics of students’ knowledge, students’ ability to use the obtained knowledge, students’ professional skills, practical skills mastered by students, level of students’ practical training, components of professional training learned by students, students’ readiness to run professional activity, distribution of students by the tests of professional competence, general dynamics of the levels of students’ competence. The research gives estimation of the level of efficiency of the author’s specialized course called “Preparation of the teachers of professional training to use integrated educational and methodological media complexes”. Students of the experimental groups demonstrated higher concentration and attention, as well as better capability to switch from one object to another, higher stability, more active and focused receipt of information and practical use of the obtained knowledge. It is determined that even partial use of the integrated educational and methodological media complex in the academic process made a positive effect on the level of students’ knowledge. Components characterizing students’ readiness to professional activity include motivation, knowledge, activity and value. The obtained results confirm increase of the students’ motivation to get professional knowledge and skills by the set criteria. Students of the experimental groups demonstrated better developed skills as compared to the corresponding indicators in the control group, especially concerning skills of creativity which were of key importance in professional activity. In the experimental groups, a positive dynamic was marked concerning the characteristics of professional readiness, whilst students’ distribution by the levels was much higher at the final stage of the experiment than at the initial one. Thus, using the integrated educational and methodological media complex at vocational schools makes a positive impact and contributes to the growth of students’ professional competence.