Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Реалізація державних освітніх наративів на теренах України: ключові аспекти та новації

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Марчук, І. В.
dc.date.accessioned 2023-09-04T09:35:26Z
dc.date.available 2023-09-04T09:35:26Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Марчук, І. В. Реалізація державних освітніх наративів на теренах України: ключові аспекти та новації / І. В. Марчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 166-169. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41522
dc.description.abstract У статті розкрито основні особливості розвитку освітніх процесів на теренах України, зважаючи на сучасні виклики у соціумі та потреби кожного індивідуума задля гармонійного, збалансованого та успішного життя. Визначено трендові парадигми у межах вітчизняних освітніх процесів. Закцентовано увагу на осучасненні педагогічно-викладацьких напрямів через призму диджиталізовних (цифровізованих) процесів у низці сфер життєдіяльності. Проаналізовано особливості імплементації новацій у контексті: технології діяльнісного (активного) навчання, тенденцій у дотриманні балансу між формувальним і традиційним видами оцінювання навчальних досягнень здобувачів і здобувачок освіти, розвитку різних типів мислення, формування елементів медіаграмотності та реалізації фасилітації задля оволодіння ключовими компетентностями. Вагоме значення надано репрезентації основних аспектів у межах соціалізації кожної особистості, що безпосередньо впливає на формування світоглядних концептів. Проаналізовано значення інтегрованого підходу до навчання, зважаючи на тренди сьогодення та особливості «кліпового» мислення у здобувачів і здобувачок освіти. Одне з чільних місць – висвітленню мотиваційних аспектів та підходів у контексті реалізації діяльнісних (активних) технологій навчання. Дослідження базується на принципах наукової об’єктивності, соціального підходу та причинності. Воно спирається на описовий та аналітико-синтетичний методи. Результатом розвідки є визначення ключових тематико-проблемних векторів (напрямів) у контексті модернізації підходів до організації та реалізації вітчизняного освітнього процесу та формування орієнтовних пропозицій щодо їхнього подальшого впровадження в освітній процес. uk
dc.description.abstract The article reveals the main features of the development of educational processes on the territory of Ukraine, taking into account the modern challenges in society and the needs of each individual for a harmonious, balanced and successful life. The trend paradigms within the domestic educational processes have been determined. Attention is focused on the modernization of pedagogical and teaching directions through the prism of digitized (digitalized) processes in a number of life spheres. The peculiarities of the implementation of innovations in the context of: technology of active learning, trends in maintaining a balance between formative and traditional types of evaluation of educational achievements of students, development of different types of thinking, formation of elements of media literacy and implementation of facilitation for mastering key competencies are analyzed. Significant importance is given to the representation of the main aspects within the socialization of each individual, which directly affects the formation of worldview concepts. The value of an integrated approach to education is analyzed, taking into account the current trends and the peculiarities of "clip" thinking among those who acquire education. One of the prominent places is the highlighting of motivational aspects and approaches in the context of the implementation of activity (active) learning technologies. The research is based on the principles of scientific objectivity, social approach and causality. It is based on descriptive and analytical-synthetic methods. The result of the investigation is the identification of key thematic problem vectors (directions) in the context of modernization of approaches to the organization and implementation of the domestic educational process and the formation of indicative proposals for their further implementation in the educational process. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject державні освітні наративи uk
dc.subject дитиноцентризм uk
dc.subject діяльнісне навчання uk
dc.subject формувальне оцінювання uk
dc.subject традиційне оцінювання uk
dc.subject диджиталізація uk
dc.subject медіаграмотність uk
dc.subject educational narratives (directions-narratives) uk
dc.subject child-centeredness uk
dc.subject activity (active) learning uk
dc.subject formative assessment uk
dc.subject traditional assessment uk
dc.subject digitization (digitalization) uk
dc.subject integration uk
dc.subject media literacy uk
dc.title Реалізація державних освітніх наративів на теренах України: ключові аспекти та новації uk
dc.title.alternative Implementation of state educational narratives on the territory of Ukraine: key aspects and innovations uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 37.014(477)
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.34


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу