ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Мазур, С. О.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2023-09-04T09:32:42Z | |
dc.date.available | 2023-09-04T09:32:42Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Мазур, С. О. Моральна автономія підлітків у соціальному контексті / С. О. Мазур // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 160-165. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41521 | |
dc.description.abstract | У статті порушено проблему стану формування моральної автономії підлітків у соціальному контексті. Проаналізовано дослідження сутності та змісту цінності моральної автономії підлітків. На підставі досвіду США, України та країн СНД виявлено сутність і різницю методів та напрямів функціонування підліткових громадських організацій. Доведено, що загалом автономія означає здатність людини думати, відчувати та приймати рішення щодо свого майбутнього, а термін «автономія» відноситься до зростаючої здатності підлітків думати, відчувати, приймати рішення. Наголошується, що автономія має різні типи, а саме, емоційна, поведінкова, ціннісна / моральна автономії, які системно взаємопов’язані, а у підлітків визначального значення набуває саме моральна автономія. Розкривається значення моральної ідентичності як аспекту «інтегральної» ідентичності людини та її формування як процесу, у якому моральні цінності є центральними для встановлення постійного відчуття себе. Доводиться, що для підліткового віку розвиток здорового самоправління свою поведінкою є надзвичайно важливим завданням та мають включати в себе такі типи самоуправляння, як прийняття рішень, самостійність, конформність. Наголошується, що така здатність як приймати рішення покращується вже коли ми стаємо старше. Наголошується, що важливим елементом загальної суспільної автономії підлітка є не стільки «фізична» автономія, але моральна автономія. Здійснено теоретичний огляд наукових праць, присвячених питанню формування ідентичності, зокрема моральної і соціальної. Запропоновано низку маркерів за умов дотримання яких можливе формування моральної автономії підлітків у соціальному контексті. На основі теоретичного аналізу, зроблено висновки щодо потенційно ефективного впливу громадських організацій як соціального ландшафту на формування та розвиток позитивного морального дослідження сутності та змісту цінностей моральної автономії підлітків. | uk |
dc.description.abstract | The article deals with the issue of the formation of adolescents’ moral autonomy in the social context. The research works on the whole issue and content of the value of adolescents’ moral autonomy are analysed. Based on the experience of the USA, Ukraine and the CIS countries, the content and variety of the methods and directions of the adolescent public organizations functioning have been described. It has been proven that, in general, autonomy refers to a person's ability to think, feel, and make decisions about their future, and the term "autonomy" refers to the growing capacity of adolescents to think, feel, and make decisions. It is emphasized that autonomy has different types, namely, emotional, behavioural, value / moral autonomy, which are systemically interconnected. Teenagers’ are characterized by the dominance of moral autonomy that acquires a decisive importance. The author highlights the value of moral identity as an aspect of a person's "integral" identity. Formation of integral identity is a process in which moral values are central elements establishing a permanent sense of oneself. It is emphasized that an important element of adolescents’ general social autonomy is not so much "physical" autonomy, but moral autonomy. A theoretical review of scientific works devoted to the issue of identity formation, in particular moral and social ones, was carried out. The author offers a number of markers, which influence the formation of moral autonomy of adolescents in the social context. On the basis of the theoretical analysis, conclusions are made regarding the potentially effective influence of public organizations as a social landscape on the formation and development of positive moral research on the whole issue and content of the values of adolescents’ moral autonomy. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | моральна автономія | uk |
dc.subject | соціальний контекст | uk |
dc.subject | моральне мислення | uk |
dc.subject | підлітки | uk |
dc.subject | емоційна автономія | uk |
dc.subject | поведінкова автономія | uk |
dc.subject | moral autonomy | uk |
dc.subject | social context | uk |
dc.subject | moral thinking | uk |
dc.subject | adolescents | uk |
dc.subject | emotional autonomy | uk |
dc.subject | behavioural autonomy | uk |
dc.title | Моральна автономія підлітків у соціальному контексті | uk |
dc.title.alternative | Moral autonomy of adolescents in the social context | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 373.5.015.31:17.022.1 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.33 |