У статті розглянуто проблему іншомовної підготовки майбутніх фахівців у взаємозв’язку із загальнопедагогічними пошуками реформування змісту та методів професійної освіти задля можливості протистояти системній освітній кризі. Методологія дослідження ґрунтується на ідеї, що саме цінності, будучи рушійними детермінантами наявних соціальних й освітніх змін, володіють потенціалом до корекції сучасних тенденцій знецінення вищої освіти. Розглянуто цінності як детермінанти й інструменти освітніх змін. Встановлено, що основними ціннісними засадами іншомовної підготовки є цінності культури, мова якої вивчається та цінності міжособистісного й професійного спілкування. Проаналізовано сучасні зміни в іншомовній підготовці фахівців з позицій аксіологічного підходу з урахуванням зміни освітньої парадигми у ХХІ столітті за шкалами: компоненти іншомовної підготовки; освітня парадигма індустріального суспільства (ХХ ст.); освітня парадигма інформаційного суспільства (ХХІ ст.); вплив на зміст іншомовної підготовки. Доведено, що аксіологічний компонент зумовлює зміни в загальній структурі та змісті іншомовної підготовки. А саме, аксіологічний підхід, будучи відправною точкою формулювання ціннісних орієнтацій суб’єктів освітнього простору, визначає професійну, соціальну, особистісну спрямованість процесу іншомовної підготовки сучасних фахівців, визначає їх мотивацію та необхідність її врахування у організації навчання іноземної мови, видозмінює ролі суб’єктів навчання та його форми, методи, способи контролю ефективності. Розкрито етапи, механізми, форми й методи організації навчання іноземної мови в університеті з фокусом на інтеріоризацію молоддю соціальних і професійних цінностей.
The article examines the problem of foreign language training of future specialists in relation to the general pedagogical search for reforming the content and methods of professional education in order to resist the systemic educational crisis. The research methodology is based on the idea that values, being the driving determinants of existing social and educational changes, have the potential to correct the current trends in the devaluation of higher education. Values are considered as determinants and tools of educational changes. It has been established that the main values of foreign language training are the values of the culture whose language is studied and the values of interpersonal and professional communication. Modern changes in the foreign language training of specialists were analyzed from the standpoint of an axiological approach, taking into account the change in the educational paradigm in the 21st century according to the following scales: components of foreign language training; educational paradigm of industrial society (XX century); educational paradigm of the information society (XXI century); influence on the content of foreign language training. It has been proven that the axiological component causes changes in the general structure and content of foreign language training. Namely, the axiological approach, being the starting point for formulating the value orientations of the subjects of the educational space, determines the professional, social, and personal orientation of the process of foreign language training of modern specialists, determines their motivation and the need to take it into account in the organization of foreign language training, changes the roles of subjects of training and its forms, methods, methods of efficiency control. The stages, mechanisms, forms and methods of organizing foreign language teaching at the university are revealed, with a focus on the internalization of social and professional values by young people.