ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Курєнкова, А. В. | |
dc.date.accessioned | 2023-09-04T09:17:10Z | |
dc.date.available | 2023-09-04T09:17:10Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Курєнкова, А. В. Використання інноваційної технології «скрайбінг» у роботі з дітьми з порушеннями мовлення / А. В. Курєнкова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 137-140. | uk |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41515 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто питання використання інноваційних технологій при роботі з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення. Розкрито особливості мовленнєвого розвитку дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Охарактеризовано новітню інноваційну методику «Скрайбінг». Надано визначення поняття «скрайбінг». Висвітлено вимоги, що пред’являються до скрайбінгу як до освітньої технології, такі як концептуальність, системність, керованість, відтворюваність та охарактеризовано їх. Визначено три основні форми скрайбінгу (фасилітація, відеоскрайбінг, 3D-скрайбінг). Надано характеристику основних форм скрайбінгу. Відзначено, що особливість скрайбінгу в роботі з дітьми полягає в тому, що з’являється можливість задіяти одночасно слух, мовлення, зір і уяву дитини, що сприяє розвитку зв’язного мовлення у тому числі і у дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Визначено види скрайбінгу для корекційно-розвивальної роботи з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення (аплікаційний, магнітний, фланелеграф, мальований) та надано їх характеристику. Зазначено, що аплікаційні, магнітні та фланелеграфічні види скрайбінгу доцільно використовувати в роботі з дітьми молодшого та середнього дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення. Підкреслено, що мальований скрайбінг є класичним видом, а його використання в логопедичній практиці роботи з дітьми старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення дозволяє логопеду одночасно задіяти всі вищі психічні процеси дитини. Окреслено специфіку використання скрайбінгу на логопедичних заняттях. Визначено основні етапи технології скрайбінгу в роботі з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення (формулювання задуму, вибір способу візуалізації, продумування ескізних малюнків, скрайбування). Наголошено на значущості використання скрайбінгу в роботі з дітьми з тяжкими порушеннями мовлення з урахуванням вікових особливостей дітей, а також інтелектуального, емоційного та фізичного рівня їх розвитку. | uk |
dc.description.abstract | The issue of using innovative technologies when working with children with severe speech disorders is considered in the article. The features of speech development of children with severe speech disorders are revealed. The newest innovative technique "Scribing" is characterized. The definition of "scribing" is given. The requirements for scribing as an educational technology, such as conceptuality, systematicity, controllability, reproducibility are highlighted and characterized. Three main forms of scribing are defined (facilitation, video scribing, 3D scribing). The characteristics of the main forms of scribing are given. It is noted that the peculiarity of scrabbling in working with children is that it is possible to simultaneously use the child’s hearing, speech, vision and imagination, which contributes to the development of coherent speech, including in children with severe speech disorders. The types of scribbling for correctional and developmental work with children with severe speech disorders (application, magnetic, flannelboard, drawn) are determined and their characteristics are given. It is noted that application, magnetic and flannelgraphic types of scribing should be used in work with children of junior and middle preschool age with severe speech disorders. It is emphasized that drawn scribbling is a classic type, and its use in speech therapy practice with children of senior preschool age with severe speech disorders allows the speech therapist to simultaneously involve all the higher mental processes of the child. The specifics of using scribing in speech therapy classes are outlined. The main stages of scribing technology in working with children with severe speech disorders (formulation of the idea, choice of visualization method, thinking over sketch drawings, scribing) are determined. The importance of using scrabbling in working with children with severe speech disorders, taking into account the age characteristics of children, as well as the intellectual, emotional and physical level of their development, was emphasized. | uk |
dc.language.iso | uk_UA | uk |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk |
dc.subject | діти з ТПМ | uk |
dc.subject | тяжкі порушення мовлення | uk |
dc.subject | інноваційні технології | uk |
dc.subject | скрайбінг | uk |
dc.subject | children with severe speech disorders | uk |
dc.subject | severe speech disorders | uk |
dc.subject | innovative technologies | uk |
dc.subject | scribing | uk |
dc.title | Використання інноваційної технології «скрайбінг» у роботі з дітьми з порушеннями мовлення | uk |
dc.title.alternative | The application of innovative technology «Scribing» in work with children with speech disorders | uk |
dc.type | Article | uk |
dc.identifier.udc | 159.922.76-056.264 | |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.28 |