Навчально-дослідницька діяльність є важливою складовою професійної підготовки майбутніх бакалаврів спеціальної освіти. Цей вид діяльності сприяє формуванню не тільки професійної компетентності, але і критичного мислення, творчих здібностей та навичок самостійної роботи. У сучасних умовах вимоги ринку праці до фахівців значно змінилися, тому педагогічні заходи повинні бути спрямовані на формування у студентів професійної компетентності, яка відповідає сучасним вимогам ринку праці. Для цього потрібно використовувати різні методи і прийоми навчання, які сприятимуть розвитку в майбутніх бакалаврів спеціальної освіти необхідних навичок і знань.
У статті висвітлено роль навчально-дослідницької діяльності, її методи та форми крізь призму вимог до професійної підготовки майбутніх бакалаврів спеціальної освіти. Представлено огляд розробленості теми у сучасній педагогічній науці. Наводиться власне визначення поняття «професійна підготовка майбутніх бакалаврів спеціальної освіти» на базі аналізу наукових робіт дослідників. Систематизовано вимоги, що висуваються до професійної підготовки майбутніх бакалаврів спеціальної освіти. Досліджуються способи їхньої реалізації у навчально-дослідницької діяльності студентів. Зокрема, пропонується застосовувати такі методи, як проектне навчання, використання інноваційних технологій, інтерактивних методів навчання (групові дискусії, рольові ігри, квести професійного характеру). Формами організації навчально-дослідницької діяльності у професійній підготовці майбутніх бакалаврів спеціальної освіти є практичні заняття, курсові та дипломні проекти, взаємодія з практикуючими фахівцями, спеціальні курси, методичні семінари для підвищення рівня підготовки викладачів до організації наукового пошуку із спеціальної освіти. Здійснено аналіз пілотного дослідження, а саме результатів анкетування студентів ІІІ курсу педагогічного факультету спеціальності 016 Спеціальна освіта (логопедія). У анкетуванні взяли участь 20 студентів, які послідовно оцінили навчально-дослідну діяльність під час навчання у Ізмаїльському державному гуманітарному університеті.
Educational and research activity is an important component of the professional training of future bachelors of special education. This type of activity contributes to the formation of not only professional competence, but also critical thinking, creative abilities and independent work skills. In modern conditions, the requirements of the labor market for specialists have changed significantly, so pedagogical measures should be aimed at forming professional competence in students that meets the modern requirements of the labor market. To do this, it is necessary to use various methods and teaching methods that will contribute to the development of the necessary skills and knowledge in future bachelors of special education. The article highlights the role of educational and research activity, its methods and forms through the prism of requirements for professional training of future bachelors of special education. An overview of the development of the topic in modern pedagogical science is presented. The actual definition of the concept of "professional training of future bachelors of special education" is given based on the analysis of scientific works of researchers. The requirements for the professional training of future bachelors of special education have been systematized. Ways of their implementation in the educational and research activities of students are studied. In particular, it is suggested to use such methods as project-based learning, use of innovative technologies, interactive learning methods (group discussions, role-playing games, professional quests). The forms of organization of educational and research activities in the professional training of future bachelors of special education are practical classes, course and diploma projects, interaction with practicing specialists, special courses, methodical seminars to improve the level of training of teachers for the organization of scientific research in special education. An analysis of the pilot study was carried out, namely the results of the survey of students of the 3rd year of the Faculty of Pedagogy, specialty 016 Special education (speech therapy). 20 students took part in the survey, who consistently evaluated the educational and research activities during their studies at the Izmail State Humanitarian University.