На основі аналізу педагогічних та соціально-психологічних досліджень у статті розглянуто поняття «медіакультура» як одну з найважливіших характеристик особистості в сучасному світі. Актуальність теми зумовлена стрімким розвитком сучасних медіатехнологій та збільшенням впливу медіапростору на професійну діяльність викладачів закладів вищої освіти. Обґрунтовано, що ефективність діяльності особистості в інформаційному суспільстві безпосередньо залежить від рівня її медіакультури. Окреслено значення основних понять сфери медіаосвіти, а саме: медіаобізнаність, медіаграмотність, медіакомпетентність, медіакультура, що часто використовуються в науковій літературі як тотожні або взаємозамінні.
У процесі дослідження встановлено, що медіакультура – це відносно нове поняття, якому властиве далеко не єдине визначення. Представлено різні аспекти трактування поняття «медіакультура особистості» в науковій літературі: як сукупність компетентностей, потреб, цінностей особистості; як певний рівень її розвитку; як необхідне структурне утворення особистості; як складник загальної культури та ін.
Визначено сутність поняття «медіакультура особистості», якій властива сукупність знань щодо особливостей формування політичних та соціокультурних аспектів сучасного медіапростору, етичних та правових норм професійної діяльності в ньому; навичок ефективного орієнтування в медіапросторі, передачі медіакультурних цінностей та самовираження за допомогою медіазасобів.
З’ясовано, що розвиток медіакультури особистості передбачає формування нових компетентностей, що відповідають за творчий пошук, використання та створення медіаінформації, успішну комунікацію в медіапросторі, креативне мислення та ін.
Based on the analysis of pedagogical and socio-psychological research, the article examines the concept of «media culture» as one of the most important characteristics of an individual in the modern world. The relevance of the topic is due to the rapid development of modern media technologies and the increasing influence of the media space on the professional activity of teachers of higher education institutions. It is substantiated that the effectiveness of an individual's activity in the information society directly depends on the level of his media culture. The meaning of the main concepts in the field of media education is outlined, namely: media awareness, media literacy, media competence, media culture, which are often used in scientific literature as identical or interchangeable. In the process of research, it was established that media culture is a relatively new concept, which is characterized by far from a single definition. Various aspects of the interpretation of the concept of «personal media culture» in the scientific literature are presented: as a set of competencies, needs, values of the individual; as a certain level of its development; as a structural formation of the personality is necessary; as a component of general culture, etc. The essence of the concept of «personal media culture» is determined, which is characterized by a set of knowledge regarding the peculiarities of the formation of political and socio-cultural aspects of the modern media space, ethical and legal norms of professional activity in it; skills of effective orientation in the media space, transfer of media cultural values and self-expression using media means. It was found that the development of media culture of an individual involves the formation of new competencies responsible for creative search, use and creation of media information, successful communication in the media space, creative thinking, etc.