Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Вибір технологій навчання для розвитку soft skills у студентів закладів вищої освіти під час воєнного стану

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ваколя, З. М.
dc.contributor.author Попадич, Б. Т.
dc.date.accessioned 2023-09-04T07:21:36Z
dc.date.available 2023-09-04T07:21:36Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Ваколя, З. М. Вибір технологій навчання для розвитку soft skills у студентів закладів вищої освіти під час воєнного стану / З. М. Ваколя, Б. Т. Попадич // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 91. – С. 42-48. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41495
dc.description.abstract У статті обґрунтовано технології навчання для розвитку soft skills у студентів закладів вищої освіти під час воєнного стану. Використано такі методи дослідження, як аналіз літератури та інформаційних джерел з проблеми дослідження, узагальнення теоретичних положень технологій навчання та розвитку soft skills у студентів закладів вищої освіти. Результати дослідження: обґрунтовано, що soft skills (або м’які навички, або гнучкі навички) під час війни – це комплекс неспеціалізованих, важливих у форс-мажорних обставинах, професійних навичок, які відповідають за успішне виконання завдання, високу продуктивність і є наскрізними, тобто не пов’язані з конкретною предметною областю. Виявлено, що гнучкі навички, на відміну від професійних у традиційному розумінні, не залежать від специфіки конкретної роботи, тісно пов’язані з особистісними якостями та установками (відповідальність, дисципліна, уміння швидко приймати рішення), а також соціальними навичками (комунікація, зокрема, слухання) у команді, емоційний інтелект) та організаційними здібностями (управління часом, лідерство (у волонтерській діяльності, у Збройних силах України), вирішення воєнних проблем, критичне мислення тощо). Сформульовано, що технологія навчання – це така організація процесу навчання, при якій студенти та викладачі виконують чітко визначені дії та функції з виконання певних операцій; виявлено, що структура технології навчання є системою певних операцій, технічних дій і функцій студентів та викладачів; розроблено графічну структуру технології навчання; аргументовано, що такі технології навчання, як проєктної діяльності, проблемного навчання, ігрова, кейс-технологія, створення предметно-розвивального середовища, навчання у співпраці, дослідницької діяльності є найбільш дієвими у навчальній та позанавчальній діяльності закладу вищої освіти в умовах воєнного стану. uk
dc.description.abstract The article substantiates the learning technologies for the development of soft skills in students of higher education institutions during martial law. The research methods used are the analysis of literature and information sources on the research problem, generalization of theoretical concepts of teaching technologies and development of soft skills in students of higher education institutions. The results of the study are as follows: it is proven that soft skills (or flexible skills) during the war are a set of non-specialized professional skills that are important in force majeure circumstances, which are responsible for the successful completion of the task, high productivity and are overarching, that is, not related to a specific subject area. It is found that flexible skills, unlike professional skills in the traditional sense, do not depend on the specifics of a particular job, and are closely related to personal qualities and attitudes (responsibility, discipline, ability to make quick decisions), as well as social skills (communication, in particular, listening) in a team, emotional intelligence, and organizational skills (time management, leadership, in volunteer activities, in the Armed Forces of Ukraine, solving military problems, critical thinking, etc.) It is formulated that learning technology is an organization of the learning process in which students and teachers perform clearly defined actions and functions to perform certain operations; it is found that the structure of learning technology is a system of certain operations, technical actions and functions of students and teachers; a graphical structure of learning technology is developed; it is argued that such learning technologies as project-based learning, problem-based learning, game and case technology, creation of subject-developmental environment, cooperative learning, research activities are the most effective in the curricular and extracurricular activities of a higher education institution under martial law. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk
dc.subject soft skills uk
dc.subject технологія навчання uk
dc.subject технологічний підхід uk
dc.subject студент uk
dc.subject заклад вищої освіти uk
dc.subject воєнний стан uk
dc.subject teaching technology uk
dc.subject technological approach uk
dc.subject student uk
dc.subject higher education institution uk
dc.title Вибір технологій навчання для розвитку soft skills у студентів закладів вищої освіти під час воєнного стану uk
dc.title.alternative Selection of teaching technologies for development of soft skills in higher education students during martial law uk
dc.type Article uk
dc.identifier.udc 378-057.86
dc.identifier.doi https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2023.91.09


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу