У дисертації вперше у вітчизняному філософсько-освітньому дискурсі здійснено філософську концептуалізацію ролі мистецтва у підготовці сучасного вчителя. Автором досліджується феномен естетичного виховання у сучасному дискурсі філософії освіти, аналізується потенціал єдності навчання та виховання як стрижневої засади філософії підготовки сучасного вчителя. Також робиться звернення до дослідження викликів демократизації освіти до засад естетичного виховання вчителів, розкривається потенціал естетичного виховання у подоланні викликів екранної культури до педагогічної освіти. Особливу увагу в дисертації присвячено дослідженню потенціалу мистецтва для розв’язання протиріч освітнього середовища в добу глобалізації, а також розкриттю ролі естетичного виховання в якості засобу подолання посттоталітарної спадщини в український освіті. У дисертації продемонстрована відмінність особистості вчителя від інших суб’єктів процесу естетичного виховання та запропоновано авторську дефініцію поняття «естетичне виховання сучасного педагога».
The philosophical conceptualization of the role of art in modern teacher training is performed for the first time at the national philosophical and educational discourse. The author examines the phenomenon of aesthetic education in the contemporary discourse of philosophy of education, analyzes the potential of unity of training and education as a core of philosophical principles of modern teacher preparation. The research references to the research of the challenges of democratization of education to the principles of aesthetic education teachers revealed. It is also discovered the potential of aesthetic education in addressing the challenges of screen culture to teacher education. A special place in the dissertation studies dedicated to potential of art to solve contradictions of educational environment in the era of globalization. The role of aesthetic education as a means of overcoming the post-totalitarian heritage in Ukrainian education is also disclosure of
the research.