Дисертаційна робота присвячена проблемі соціалізації старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення. У дослідженні визначено критерії, показники та рівні сформованості соціалізованості старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення. Виявлено особливості прояву соціального становлення старших дошкільників спеціальних дошкільних навчальних закладів. Визначено педагогічні умови ефективної соціалізації старших дошкільників із загальним недорозвиненням мовлення: організація взаємодії дітей із загальним недорозвиненням мовлення у єдиному соціально–розвивальному середовищі ДНЗ; розвиток мовленнєвих комунікацій дітей із загальним недорозвиненням мовлення в ігровій діяльності; створення мовленнєво-стимулювального простору для забезпечення соціального досвіду дітей із загальним недорозвиненням мовлення.
The thesis devoted to the socialization of the senior preschool children with the general underdevelopment of speech. The study defined criteria, indicators and levels of socialization of senior preschool children with the general underdevelopment of speech. It has been revealed features of social formation of senior preschool children preschool
special education. Pedagogical conditions of effective socialization of senior preschool children with the general underdevelopment of speech are the interaction of children with the general underdevelopment of speech in a single environment, social and developmental kindergarten; correction of speech disorders of children with the general
underdevelopment of speech in gaming activities; speech and creation, stimulating space for social experience of children with the general underdevelopment of speech.