Дисертацію присвячено проблемі формування рефлексивних умінь майбутніх учителів музики в процесі фортепіанної підготовки. Рефлексивні уміння формуються в процесі набуття особистісно-професійного досвіду і пов’язуються з дослідженням та аналізом свого внутрішнього світу та фахової діяльності, на основі професійної ідентифікації з метою усунення власних помилок, негативних особистісно-професійних якостей і перепроектування власних педагогічних стратегій. Поняття «рефлексивні уміння майбутніх учителів музики» у дослідженні визначено як складне, динамічне інтегральне особистісно-фахове метаутворення, яке виявляється у володінні способами критичного самоаналізу, самооцінки і корекції реальних виконавсько-педагогічних досягнень «фахового Я» на основі проекції їх на суб’єктивно узагальнені індивідуальні фахово-інтерпретаційні комплекси як особистісно- ціннісні шкали, з метою виходу студентів у рефлексивну позицію, мобілізацію особистісно-фахових ресурсів, спрямованих на розширення і модифікацію власного мистецько-педагогічного досвіду, що забезпечує професійно-творчу самоідентифікацію та досягнення фахових акмевершин.
The dissertation researched a topical problem of the forming reflexive skills of future music teachers in the process of piano training. Reflective skills of future music teachers are defined as a complex, dynamic, integral personal-professional meta-formation. It is manifested in the conscious possession of ways of self-analysis, self-esteem, and correction of the results of performing and pedagogical activity, through critical comparison with the formed individual professional-interpretational complexes in the process of reconstructing professional experience. Reflexive skills provide the reflective position of subjects, actualization their personal value and intellectual resources to achieve personal and professional acme. The structure of the explored phenomenon consists of analytically-identifying, emotional-regulatory, interpretive-paradigmatic and correction-
strategic components.