Дисертацію присвячено вивченню психологічних умов та особливостей розвитку асертивності особистості в юнацькому віці. Теоретично обґрунтовано та емпірично доведено структурно-динамічну модель розвитку асертивності особистості. Встановлено, що системоутворювальними феноменологічними чинниками асертивності є системна взаємодія суб’єктності та емпатії як інтегративної особистісної властивості. Їх синергетичне функціонування забезпечує найоптимальніший варіант розвитку та прояву феномена в юнацькому віці у вигляді емпатійної суб’єктності. Показано, що асертивність емпатійного суб’єкта є динамічною системою, яка має складну ієрархічну структуру і проя вляється на афективному, когнітивному, конативному, суб’єктному та світоглядному рівнях.
The dissertation is devoted to the study of psychological conditions and peculiarities of the development of personality asensitivity in adolescence. The structurally-dynamic model of the development of personality's assertiveness is theoretically substantiated and empirically proved. It was established that system-forming phenomenological factors of asertivity are the systemic interaction of subjectivity and empathy as an integrative personality. Their synergetic functioning provides the most optimal variant of development and manifestation of the phenomenon in adolescence as an empathy subjectivity. It is shown that the assertiveness of the empathy subject is a dynamic system that has a complex hierarchical structure and is manifested in the affective, cognitive, connative,
subjective and ideological levels.