Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості міжособистісних стосунків у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тичина, Катерина Олександрівна
dc.date.accessioned 2023-07-19T10:42:48Z
dc.date.available 2023-07-19T10:42:48Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Тичина, Катерина Олександрівна. Особливості міжособистісних стосунків у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.08 – спеціальна психологія / Тичина Катерина Олександрівна ; наук. керівник Мартиненко Ірина Володимирівна ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 305 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/41297
dc.description.abstract Дисертаційна робота присвячена проблемі міжособистісних стосунків у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення. Уперше здійснено структурно-функціональний аналіз міжособистісних взаємовідносин у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення, виявлено їхні психологічні особливості, дефіцитарні та збережені функції МСС; визначено провідні типи міжособистісних подружніх (партнерський) та дитячо-батьківських (дисгармонійний у сімейній взаємодії) стосунків. Розроблено структурно-функціональну модель системи міжособистісних сімейних взаємин із виділенням когнітивного, емоційного та поведінкового компонентів; з’ясовано та обґрунтовано організаційні та інструментальні психолого- педагогічні умови оптимізації цих стосунків у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення через послідовний розвиток виділених компонентів; визначено напрями розвитку суб’єкт-суб’єктних емоційно довірливих міжособистісних стосунків в означеної категорії сімей, спрямовані на оптимізацію когнітивної та емоційної складових системи МСС способів спілкування та взаємодії в об’єднаних групах батьків та дітей. uk
dc.description.abstract It was clarified and expanded scientific representations about the features of the components of interpersonal family relationships; the essential characteristics of child- parent relationships in families of preschool children with SSD. The diagnostic methods for the study of interpersonal relationships in families raising children of senior preschool age with SSD have been improved. The practical significance of the results is the development and adaptation of a set of diagnostic techniques for the study of interpersonal relationships in families educating children of senior preschool age with severe speech disorders. The thesis represents the results of multidisciplinary analysis of general and special psychological and pedagogical literature on the subject of generalization of the systematic approach to the interpersonal family relationships’ study, their structure and indicators; peculiarities of the functioning of families bringing up children of the senior preschool age with serious speech disorders from the standpoint of system’s components defined relationships. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.subject міжособистісні стосунки uk
dc.subject сім’я uk
dc.subject дитячо-батьківські стосунки uk
dc.subject сиблінг uk
dc.subject дошкільний вік uk
dc.subject тяжкі порушення мовлення uk
dc.subject оптимізація uk
dc.subject суб’єкт-суб’єктні емоційно довірливі стосунки uk
dc.subject interpersonal relationships uk
dc.subject family uk
dc.subject child-parentagе uk
dc.subject sibling uk
dc.subject preschool age uk
dc.subject severe speech disorders uk
dc.subject optimization uk
dc.subject subject-subjective emotionally trusting relationships uk
dc.title Особливості міжособистісних стосунків у сім’ях, що виховують дітей старшого дошкільного віку з тяжкими порушеннями мовлення uk
dc.title.alternative Features of interpersonal relationships in families bringing up children of senior preschool age with severe speech disorders uk
dc.type Dissertation uk
dc.identifier.udc 376.061.1.064.1–056.264–053.4(043.3)


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу