Статтю присвячено визначенню психологічних особливостей взаємозв’язку життєстійкості та локусу контролю в учасників освітнього процесу під час війни. Висвітлено результати емпіричного дослідження, в якому було виявлено наявність прямого кореляційного зв’язку між життєстійкістю та інтернальністю; суб’єктивним контролем; інтернальністю досягнень та стилем виробничих відносин; контролем за дією під час планування; контролем за дією під час невдачі. Продемонстровано виявлений обернений кореляційний зв’язок між екстернальністю та життєстійкістю. У статті підкреслено, що локус контролю особистості визначає ступінь її активності, зокрема її здатність проявляти власну суб’єктність або ж пасивність. Особистість з внутрішнім локусом контролю характеризується відповідальністю, здатністю самостійно приймати рішення, умінням вибудовувати міжособистісну комунікацію,
швидко адаптуватися до складних життєвих ситуацій, а головне ефективно здійснювати емоційну саморегуляцію. Виявлено, що інтернальний локус контролю супроводжується проявом життєстійкості особистості, а саме породжує здатність долати труднощі, досягати поставлених цілей, забезпечує усвідомлення внутрішньої сили та витривалості, сприяє розвитку особистісної зрілості, прагненню продовжувати здобувати нові знання, уміння та навички, надає можливість тривалий час залишитися активним та цілеспрямованим суб’єктом власної життєдіяльності та розвитку, а головне забезпечує здатність залишатися спокійним під тиском невдач, зберігати психічне здоров’я та загальне благополуччя.
The article is aimed at the determination of the psychological characteristics of the relationship between hardiness and the locus of control in the participants of the educational process during the war. The results of an empirical study are presented, in which the presence of a direct correlation between sustainability and internality has been revealed; subjective control; the internality of achievements and the style of industrial relations; control over action during planning; control over action during failure. An inverse correlation between externality and sustainability has been demonstrated. The article emphasizes that a person's locus of control determines the degree of their activity, in particular, the ability to show their own subjectivity or passivity. A personality with an internal locus of control is characterized by responsibility, the ability to make decisions
independently, the ability to build interpersonal communication, quickly adapt to difficult life
situations, and most importantly, to effectively carry out emotional self-regulation. It has been found that the internal locus of control is accompanied by the manifestation of the vitality of the individual, namely, it generates the ability to overcome difficulties, achieve set goals, provides awareness of inner strength and endurance, promotes the development of personal maturity, the desire to continue acquiring new knowledge, skills and abilities, provides the opportunity to be an active and purposeful subject of one's own life and development for a long time, and most importantly, provides the ability to remain calm under the pressure of failure, maintain mental health and general well-being.