Дисертація присвячена проблемі кризи автентичності мистецтва в умовах сучасної культури. Мистецтво розглядається крізь призму художніх адеквацій як сутнісна категорія, яка визначає становлення художнього на онтичному і онтологічному рівнях. В межах зіставлення класичного художнього дискурсу та некласичних філософсько-культурологічних теорій мистецтва у дисертації досліджується трансформація уявлень про автентичність художнього в умовах сучасної культури, а саме аналізується тісний взаємозв’язок кризи сучасного мистецтва із радикальними трансформаціями сучасної культури. Аналізуються феномени моди, кітчу та віртуальної реальності як знакові для художнього буття художника та реципієнта до гри з формами, реальностями. На нашу думку, не технічні новації віртуалізують мистецтво, а навпаки, віртуалізація феномену художнього провокує пошук новітніх засобів для презентації його гіперреальної природи.
The thesis is devoted to the problem of crisis of the authenticity of the art in the context of modern culture. The art is considered as an essential category that defines the art existence on the fundamental level and refers to the ontological nature of it. The transformation of ideas about the artistic authenticity in contemporary culture is researched in the thesis within the comparison of classical and postmodern artistic paradigms, namely a strong correlation of the art with the cultural context analyzed, and interdependence of their changes. In the thesis are analyzed the phenomena of fashion, kitsch, and virtual reality, as significant for authentic being of the art today. A new art is born before our eys for which the traditional approach is not typical. The crisis of artistic
autheticity is an aggrevation of the opposition "classical - nonclassical", rejection of the traditional criteria in the comprehending of modern art and fomation of a new adequate model of its theoretical understanding.