Здійснено концептуальний аналіз інформаційно-комунікативної сутності соціальних мережевих сервісів у вимірі сучасної освітньої реальності. Розкрито антропоцентричний, аксіологічний вимір блогів, сервісу подкастів і вікі; показано їх як соціокультурно обумовлені феномени. Висвітлено пізнавально-прагматичні особливості подкастів, поліфонічність блогу в контексті комунікативних практик. Аргументовано синергетичні ефекти функціонування вікі, синергізм взаємодії, навчання, пізнання, співтворчості у створюваному ними середовищі. Обгрунтовано доцільність та визначено можливості застосування блогів, подкастів та вікі в системі мовної освіти; проаналізовано функціонально-освітні особливості iTunes U, перспективи його використання у вітчизняній системі освіти.
This dissertation focuses on a philosophical and educational analysis of the informative and communicative nature of social software, such as blogs, podcasts, and wikis. Their analysis as phenomena of today's reality, as well as investigation of their instructional potential as tools that create the contemporary educational reality, requires a multidisciplinary approach and study of research in the field of social philosophy, sociology, linguistics and so on. Interdisciplinary status of work involves using a broad range of literature and also summarizing the experience of Ukrainian and foreign researchers.