Дисертацію присвячено проблемі творчого самовираження майбутніх учителів музики в процесі виконавсько-інструментальної підготовки. Професійна підготовка учителів музики наповнюється якісно новим змістом у контексті їх адаптованості до сучасних умов соціокультурних швидкоплинних змін через посилення творчої складової у всіх видах фахової діяльності. Ціннісним освітнім пріоритетом стає виховання майбутнього фахівця як унікальної, своєрідної особистості, здатної до нестандартних, нетривіальних рішень мистецько-педагогічних проблем щодо пізнання навколишнього світу, своєї професії, власного «Я», «Іншого» в процесі набуття особистісних смислів. Це, в свою чергу, зумовлює вектор змін фахової підготовки майбутніх учителів музики з процесу засвоєння знань – на їх усвідомлену переробку і творче використання у формуванні розумінь та суджень як основи виконавсько-інструментальної й мистецько-педагогічної компетентності успішного фахівця-професіонала. Значущість творчого самовираження майбутніх учителів музики підсилюється тим, що студент не тільки творчо інтерпретує та інструментально озвучує авторський художній задум музичних творів як суб’єкт творчо-виконавського процесу, а й проявляє своє особистісно забарвлене бачення, відчуття, розуміння семантики твору через трансляцію, самовираження власного фахового «Я» у виконавсько-педагогічній творчості.
The dissertation is dedicated to researching a topical problem of the development creative self-expression of prospective music teachers in the process of performing-instrumental training. In the scientific work the phenomenon of self-expression of personality is considered through the prism of the triad of scientific genesis - self-actualization‖ – self-realization‖ – self-expression‖. It is proved that the explored phenomenon is the process of own personality-professional potential and artistic-pedagogical experience realization, which occurs through the conscious expressive-intonational sound implementation of their own performance-instrumental concept. This process provides personal-professional self-affirmation, self-realization and self-creation. The structure of the explored phenomenon consists of motivational-valuable, cognitive-search, communicative-interpretative, reflexive-projecting components. All components are integrated into the system and reflect the basic characteristics of the studied phenomenon.